اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

شاخص آسفالت و گازرسانی روستایی در خلخال به 80 درصد ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص برخورداری روستاییان خلخال از جاده آسفالته و نعمت گاز به 80 درصد ارتقا می‌یابد.

شاخص آسفالت و گازرسانی روستایی در خلخال به 80 درصد ارتقا می‌یابد

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این شهرستان در حوزه جاده‌سازی روستایی و آسفالت آن با پایین بودن شاخص‌ها همچنان از مشکلات و معضلاتی رنج می‌برد که سعی کردیم با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده اعتبار ویژه‌ای را در این زمینه اخذ کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم در این زمینه شاخص شهرستان تا چهار سال آینده به 80 درصد برسد.

وی ضرورت تکمیل جاده خلخال ـ کلور ـ درام برای دسترسی آسان مردم این شهرستان به حوزه استان گیلان و احداث تونل در این مسیر را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ تاکنون مجوز احداث این تونل را دریافت کردیم تا با مطالعاتی که صورت می‌گیرد این پروژه در سال آینده عملیاتی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص شاخص مهم گازرسانی به مناطق محروم گفت: هم اکنون شاخص گازرسانی به روستاهای خلخال 20 تا 25 درصد است که با اخذ مجوزهای لازم تا چهار سال آینده این شاخص نیز به 80 درصد می‌رسد تا روستاییان ما از این نعمت ارزشمند استفاده کنند.

جعفری بنه خلخال یادآور شد: در پاسخ مثبت به اقدام مردم در انتخابات که بیشترین مشارکت و آرا نزدیک 41 درصد متوجه فرد منتخب این شهرستان بود در تلاش هستیم تا خواسته‌های مردم را از طریق قوه مقننه و پیگیری‌های مستمر از طریق وزرا دنبال کنیم که امیدواریم خواسته و مطالبه مردم به سرعت جامه عمل بپوشد.

وی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل آگاهی و شعور مردم در مقابله با هجمه‌های استکبار جهانی را با راهبرد حضور در صحنه یادآور شد و افزود: ما اگر در چهار سال حضورمان در مجلس شبانه‌روزی نیز فعالیت کنیم هرگز قادر نخواهیم بود پاسخ محبت و علاقمندی آنها را بدهیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس را نهاد قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین توصیف کرد و بیان داشت: باید مشکلات کشور به درستی شناسایی شده و با تصویب قوانین کار‌آمد نسبت به حل مشکل و اصلاح برخی از خلا‌ها اقدام کرد.

پالایش قوانین ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

جعفری بنه خلخال به ضرورت و اهمیت موضوع پالایش قوانین و مقرارت مصوب در گذشته اشاره کرد و گفت:‌ ما با برخی از قوانین دست و پاگیر و ناکار‌آمد روبرو هستیم که مجلس نهم تلاش می‌کند چنین چالشی را از پیش رو برداشته و از طریق تصویب قوانین به روز چالش‌ها و مشکلات را برطرف کند.

وی رفع مشکل گرانی، تورم و بیکاری را از اهداف و سیاست‌های مجلس نهم در حوزه داخلی بیان کرد و ادامه داد: ما با هدف برقراری عدالت توسعه متوازن را شعار حقیقی پیگیری‌های خود قرار دادیم چرا که معتقدیم در گذشته این امر نادیده گرفته شده و توسعه مناطق مختلف به صورت نامتجانس و ناموزون شکل گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خلخال و کوثر را از مناطق محروم توصیف کرد و به خبرنگار فارس ابراز داشت: ما در این شهرستان‌ها با کاهش در‌آمد، بیکاری جوانان و همچنین معضل تورم و گرانی سرسام‌آور روبرو هستیم که گاه این تنش‌ها مردم را رنج می‌دهد.

جعفری بنه خلخال توجه به بخش کشاورزی، تکمیل پروژه‌های زیر‌بنایی به ویژه سد‌سازی و شبکه‌های آبیاری را مهم و خطیر بیان کرد و ادامه داد: تکمیل سد گیوی به همراه شبکه آن،‌ سد بفراجرد با شبکه پایین دست آن و تکمیل سد‌های معیشتی، روستایی و متوسط از پیگیری‌های ماست.

وی تصریح کرد: ‌استان اردبیل به ویژه شهرستان‌های خلخال و کوثر به دلیل توان تولید محصولات باغی و زراعی از نبود واحدهای فر‌آوری و صنایع تبدیلی رنج می‌برد که در این زمینه تلاش می‌کنیم تا در پایین دست سد گیوی مجتمع کشت و صنعت را راه‌اندازی کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: برای حل مشکل نقدینگی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی همایش بزرگ سرمایه‌گذاری پاییز امسال در خلخال برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم بستر جذب سرمایه‌گذاران و نخبگان خلخالی مقیم داخل و خارج از کشور را برای توسعه همه جانبه فراهم آوریم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول