اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

10 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال جاری 9 هزار و 950 کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود.

10 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی نیکزاد ظهر امروز در حاشیه سفر یک‌روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 95 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور وجود دارد که 41 هزار کیلومتر آن در زمان دولت نهم و دهم آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی در بخش آسفالت راه‌های روستایی یکی از استان‌های مطرح در کشور است که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی تا پایان امسال 168 کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی آسفالت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از 670 کیلومتر خطوط راه‌ آهن تا پایان سال جاری در کشور خبر داد و گفت: توسعه خطوط راه‌ آهن با توجه به ضریب ایمنی بالا و ارزان قیمت از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در برنامه پنجم توسعه است که در این راستا هم‌اکنون 2 هزار و 580 کیلومتر خطوط راه‌ آهن در شش منطقه کشور در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از خطوط جدید راه ‌آهن کشور بستر امن و سریع برای حمل و نقل کالا و مسافر در کشور و به همسایگان مجاور از جمله روسیه، چین و اروپا را فراهم می‌کند.

نیکزاد بیان کرد: اصلاح بیش از یک‌هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور، آسفالت 9 هزار و 995 کیلومتر راه روستایی، ساخت 500 کیلومتر آزادراه و ... از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در سال‌ جاری است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول