اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده پلیس‎راه گلستان خبر داد

دهیاران بازوان توانمند پلیس در کنترل و نظارت راه‎های روستایی

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پلیس راه استان گلستان گفت: دهیاران به عنوان بازوان توانمند پلیس در کنترل و نظارت راه‎های روستایی محسوب می‎شوند.

دهیاران بازوان توانمند پلیس در کنترل و نظارت راه‎های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی قزلسفلو پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران گرگان اظهار داشت: همانطور که دهیاران به مسائل مسکن، بهداشت و مسائل رفاهی روستائیان توجه دارند باید به رفع نیازهای علائم راهنمایی و رانندگی مانند ایجاد سرعت‎گیر، چراغ راهنما و نصب تابلوها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کثرت راه‎های روستایی سبب شده تا حضور کمرنگ پلیس را در این مسیر تردد داشته باشیم لذا دهیاران می‎توانند در این اماکن به عنوان راهوران اول و دوم به خوبی وارد عمل شوند چرا که آنها به عنوان نماینده دولت در داخل روستا شناخته می‎شوند و با هماهنگی دهیاران با پلیس ‎راه شتاب‎بخشی در این زمینه را شاهد خواهیم بود.

جانشین فرمانده پلیس ‎راه گلستان در خصوص وظایف دهیاران اذعان کرد: نظارت و کنترل بر رانندگان داخل روستا همچنین نظارت و کنترل بر ادوات کشاورزی و احشام از وظایفی است که دهیاران می‎توانند ایفای نقش کنند تا میزان تصادفات، خسارات جرحی و فوتی کاهش یافته تا شاهد افزایش سطح آگاهی و فرهنگ ترافیک در روستا باشیم.

قزلسفلو جایگاه دهیاران را با توجه به مدرک تحصیلی آنان متفاوت خواند و بیان داشت: دهیاران دیپلم و فوق‎دیپلم به عنوان راهور دوم و دهیاران با مدرک کارشناسی به عنوان دهیار اول در روستا شناخته می‎شوند.

وی متذکر شد: برای نظارت و کنترل رانندگان راه روستایی لازم است تا دهیاران از گواهینامه پایه دو برخوردار باشند.

جانشین فرمانده پلیس ‎راه گلستان اظهار داشت: در این زمینه برای راهوران اول و دوم آموزش‎هایی تدارک دیده شده است.

قزلسفلو با بیان اینکه دهیاران به تجهیزات مختلف مجهز می‌شوند افزود: جلیقه شبرنگ، تابلوها و علائم رانندگی برای ایست و بازرسی از مواردی است که دهیاران برای ارشاد رانندگان در اختیار دارند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول