اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ اداره ارشاد استان یزد:

نمازخانه پیوست همه پروژه‌های اداره ارشاد در استان یزد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بااشاره به اهمیت ساخت نمازخانه در فضاهای مختلف اداری و فرهنگی گفت: نمازخانه پیوست همه پروژه‌های اداره ارشاد در استان یزد است.

نمازخانه پیوست همه پروژه‌های اداره ارشاد در استان یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن مفیدی ظهر امروز در کمیته تجهیز ستاد اقامه نماز استان یزد بااشاره به وضعیت مطلوب اقامه نماز درجامعه به ویژه در قشر جوان اظهار داشت: نمازخانه درهمه پروژه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه نمازخانه در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) یزد به صورت ویژه پیش‌بینی شده است، افزود: در فضاهای کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن‌های نمایش نیز نمازخانه لحاظ شده است.

مفیدی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز نیازمند انجام کار فرهنگی است، افزود: وضعیت نمازخانه‌ها نیز باید به نحوی باشد که افراد را به سمت خود جذب کند.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل ارشاد یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت و جماعت اظهار داشت: در تمام ادارات ارشاد استان یزد نماز اول وقت برپاست.

علی حکیمیان همچنین بااشاره به طرح تلاوت یک صفحه از قرآن به هنگام نماز در اداره کل ارشاد یزد از برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در زمینه اقامه نماز اول وقت خبر داد.

وی بااشاره به آثار و برکات نماز اول وقت بیان کرد: توجه به نماز جامعه را از دچار شدن به آسیب‌ها و چالش‌ها در امان نگه می‌دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه در تمام مدارسی که در استان یزد ساخته می‌شود، نمازخانه پیش‌بینی شده است، افزود: نمازخانه‌ها با کیفیت مناسب در مدارس ساخته می‌شود.

حمیدرضا محمدی تاکید کرد: یزد به شهر دارالعباده و دارالعلم معروف است بنابراین باید در مدارس که پایگاه اصلی علم‌آموزی هستند، به نماز بیشتر اهمیت داده شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست بااشاره به ساخت مسجد در روستاها و مساجد فاقد مکان مذهبی افزود: طرح جمع‌آوری مشخصات و پارامترهای مساجد سطح استان در دستورکار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

حجت‌الاسلام سعید رادمهر عنوان کرد: اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد بحث نماز را در اولویت خود قرار داده و امیدواریم خیران، موقوفاتی نیز در این زمینه داشته باشند و هر سال بر تعداد آن بیفزایند.

تجهیز نمازخانه‌های ادارات ارشاد شهرستان‌های استان یزد، برگزاری دوره آموزشی غیرحضوری نماز از کتاب‌های 110 پرسش درباره نماز، پرتویی از اسرار نماز و آموزش احکام نماز، ساماندهی نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول