اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

تجلیل علما و اندیشمندان از اولویت‌های وزارت ارشاد است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و بزرگداشت علما، اندیشمندان و شخصیت‌ها را از اولویت‌های وزارت ارشاد عنوان کرد و از هنرمندان خواست در قالب هنر مراحل زندگی بزرگان کشور را به تصویر بکشند.

تجلیل علما و اندیشمندان از اولویت‌های وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سید محمد حسینی در نشست با اعضای کنگره و بزرگداشت آیت‌الله "‌سید علی قاضی" گفت: برای معرفی فرهنگ اصیل و غنی اسلامی _ ایرانی ابتدا باید بزرگان و اندیشمندان کشور را که الگویی وارسته هستند به جامعه معرفی کرد.

وی سیر و سلوک، تربیت شاگردان فراوان، تفسیر آیه به آیه قرآن، تاثیرگذاری در فقه و تفسیر و سرودن شعر به زبان عربی را از ویژگی‌های این عالم وارسته برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری کنگره آیت‌الله قاضی در 17 و 18 آبان ماه جاری در تبریز خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری مطالب و آثار گوناگون درباره شخصیت این عالم، هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی وی به جامعه معرفی شود.

حسینی، همچنین به سخنان بزرگان و علما درباره شخصیت آیت‌الله سیدعلی قاضی اشاره کرد و گفت: امام خمینی‌(ره) درباره شخصیت وی فرمودند که قاضی کوهی از عظمت و مقام توحید بود.

وی نگاه به چهره عالم را بر اساس احادیث و روایات، عبادت عنوان کرد و اظهار داشت: آن معنویت و وارستگی که در علما وجود دارد باعث رهایی و حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگان، اندیشمندان و علمای یک دیار شناسنامه آن سرزمین به حساب می‌آیند، تاکید کرد: نباید بزرگداشت‌ها به یک کنگره و نشست اکتفا شود بلکه باید اینگونه مراسم، دستمایه‌ای برای کارها و فعالیت‌های بعدی در شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی بزرگان قرار گیرد.

 

حسینی گفت: آثار فقهی ،فلسفی، تفسیری، کتب، سروده‌های آیت‌الله قاضی احیاء و با چاپ و در اختیار قرار دادن آنها هرچه بیشتر این شخصت به جامعه معرفی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با احیای آثار، جمع‌آوری مطالب و مقالات گوناگون درباره شخصیت آیت‌الله قاضی می‌توان مجموعه‌ای کامل را در موزه‌ای برای استفاده نسل امروز و آینده فراهم کرد.

وی اضافه کرد: بر این باوریم آشنایی هرچه بیشتر جوانان با ابعاد شخصیتی اندیشمندان و بزرگان و دانستن رمز و راز موفقیت و زندگی آنها، این قشر بیشتر به علم‌آموزی و دانش ترغیب و تشویق خواهند شد.

حسینی گفت: همچنین قرار دادن آثار این بزرگان در فضای مجازی باعث می‌شود عده بیشتری بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انجام اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی درباره معرفی و شناخت اندیشمندان و بزرگان در کشور برای معرفی آنها به همگان تاکید کرد. 

براساس این گزارش کنگره بزرگداشت فقیه و عارف بالله آیت‌الله "سیدعلی آقا قاضی طباطبایی" آبان ماه امسال همزمان با یکصد و چهل و هشتمین سالگرد ولادت آن عالم فرزانه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول