اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان:

انجمن‌های موسیقی مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان گفت: نمایندگان مجلس قوانین جدیدی تصویب کنند تا انجمن‌های صنفی هنرمندان در رشته‌های مختلف مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرند.

انجمن‌های موسیقی مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایون سلیمی عصر امروز در جلسه صنف هنرمندان موسیقی گیلان اظهار کرد: یکی از عناصر اصلی هویت هر ملتی، زبان و موسیقی خرده‌فرهنگ‌های آن ملت است.

وی، با بیان اینکه ایرانیان از اقوام و فرهنگ‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، ابراز کرد: هر کدام از آنها در جایگاه خود ارزشمند است و به هیچ عنوان فرهنگی بر فرهنگی دیگر برتری ندارد.

این مسئول، افزود: امیدواریم با حمایت دولت و نظر مساعد وزیر مردمی ارشاد اسلامی به مشکلات صنفی اهالی موسیقی نواحی ایران توجه جدی شود و از این مسیر حمایت‌های خاصی نصیب هنرمندان موسیقی گیلان شود.

وی، ادامه داد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم قوانین جدیدی برای ارتقای فعالیت‌های قانونی انجمن‌های صنفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری که توسط وزارت کار طبق ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی تاسیس می‌شوند، تصویب کنند تا از این پس انجمن‌های صنفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری رسما مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرند.

سلیمی، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ثبت سندیکاهای هنرمندان طبق ماده مذکور برای حمایت از این نهادهای مدنی برنامه خاصی ندارد بنابراین شایسته است نمایندگان مردم در مجلس با استفاده از نظرات هنرمندان عضو انجمن‌های صنفی هنرمندان کشور قوانین جدید و به‌روز را برای حمایت قاطع و بدون هر گونه ابهام از انجمن‌های صنفی هنرمندان به تصویب برسانند زیرا تنها پناهگاه صنفی اهالی هنر در کشور همین انجمن‌های صنفی تحت نظارت وزارت کار است که باید پس از یک دهه و اندی به فکر حمایت جدی از این مراکز در قالب قوانین مستحکم مجلس شوند.

وی، آمادگی سندیکای موسیقی گیلان و هنرمندان این حوزه را برای هر گونه مشاوره به نمایندگان اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول