اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خبر داد

تأسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستگردان و دیهوک طبس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از پیگیری این اداره کل برای تأسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس خبر داد.

تأسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستگردان و دیهوک طبس

بهرام عبدالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس در پاسخ به این سؤال که «باتوجه به گستردگی شهرستان طبس، برای راه‌اندازی اداره یا حداقل نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های دستگردان و دیهوک این شهرستان چه اقدامی انجام شده است؟» اظهار داشت: بخشداران دستگردان و دیهوک طبس برای تأسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش‌ها پیگیری زیادی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس دستورالعمل‌های وزارتخانه دارای سلسله مراتبی است که باید طی شود، خاطرنشان کرد: برای این منظور جلساتی با بخشداران دستگردان و دیهوک طبس برگزار شد و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز مکاتبات و پیگیری‌هایی انجام شده که بر این اساس امیدواریم هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش شهرستان طبس باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پاسخ به سؤالی دیگر درباره علت عدم احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان طبس، بیان کرد: راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری در طبس خواست به‌حق مردم و هنرمندان این شهرستان است و از نظر ما نیز طبس باید حتماً دارای چنین مجتمعی باشد.

وی اضافه کرد: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در طبس منوط به اختصاص زمین و بخشی از اعتبار مربوطه از سوی شورای برنامه‌ریزی این شهرستان است.

عبدالحسینی یادآور شد: از طریق رایزنی صورت گرفته با احمد طالبیان‌مقدم بخشداری مرکزی و جانشین فرماندار طبس وی قول اختصاص بودجه برای آغاز احداث مجتمع فرهنگی و هنری طبس را داده است.

وی افزود: در صورت اختصاص زمین و آغاز احداث مجتمع فرهنگی و هنری در طبس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز برای تکمیل ساختمان و تجهیز مجتمع کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درباره وضعیت سینمای طبس گفت: به طور کلی سینماهای کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز آمادگی دارد تا به هر شخصی که مایل به سرمایه‌گذاری در بخش سینمای طبس باشد، در راستای احداث و راه‌اندازی سینما زمین ارزان قیمت، تسهیلات و حتی کمک بلاعوض اعطا کند.

عبدالحسینی با اشاره به انتقال بخشی از برنامه‌های فرهنگی استان یزد به شهرستان‌های مختلف، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به وسیله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس جشنواره ابابیل به صورت ملی در این شهرستان برگزار شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در برگزاری این جشنواره همکاری و مساعدت دارد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول