اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

روستاها در مسیر گردشگری قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روستاها با تهیه طرح‌های گردشگری روستایی در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

روستاها در مسیر گردشگری قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی عصر یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اجرای طرح‌های گردشگری روستایی همچنین موجب رونق گردشگری داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود: روستاگردی در دهه اخیر مورد توجه طبیعت‌گردان و گردشگران قرار گرفته است و آذربایجان‌غربی نیز با قدمت تاریخی زیاد، تنوع قومی و فرهنگی و طبیعت بی‌نظیر مکان‌های زیادی در بخش گردشگری دارد که اکثر این مکان‌ها در روستاها قرار دارند.

به گفته معاون استاندار آذربایجان‌غربی قرار گرفتن آذربایجان‌غربی در مسیر شاهراه ترانزیتی آسیا به اروپا، ظرفیت مهمی در بخش گردشگری استان است که می‌توان با ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در روستاهای مسیر جاده ترانزیت بین‌المللی صنعت گردشگری استان را متحول کرد.

محمودی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است اما در کنار سرمایه‌گذاری برای ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در روستاها لازم است به بخش آموزش این بخش نیز به صورت آکادمیک و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به صورت جدی پرداخته شود.

به گفته وی تهیه و چاپ بروشورهای تبلیغاتی، نوسازی و بازسازی ناوگان‌های حمل و نقل، توسعه کمی و کیفی شرکت‌های گردشگری و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی برای توسعه صنعت گردشگری استان مهم و موثر است.

در کارگروه میراث فرهنگی استان مقرر شد طرح‌های گردشگری در 30 روستای آذربایجان‌غربی با هدف توسعه گردشگری روستایی و بهره‌گیری از ظرفیت روستاهای دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تهیه شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد دستگاه‌های ذیربط با انجام کارهای مطالعاتی این روستاها را به کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان معرفی کنند.

13 روستای آذربایجان‌غربی دارای طرح‌های گردشگری هستند که با تحقق این تصمیم این تعداد به 43 روستا افزایش می‌یابد.

روستاهای امامزاده، گورچین قلعه، قاسملو و مامیشو در ارومیه، باغچه جوق در ماکو، ‌بسطام در چایپاره، سهولان در مهاباد، شلماش در سردشت، قره‌کلیسا در چالدران، احمدآباد در تکاب از جمله روستاهای آذربایجان‌غربی هستند که دارای طرح‌های گردشگری هستند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول