اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی باید تسهیل شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان خواست تا در برنامه‌ریزی و تهیه بسته‌های تورهای مسافرتی خود، تنها تبریز را نبینند و ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی باید تسهیل شود.

ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌شرقی باید تسهیل شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی سازمان میراث فرهنگی استان با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها ازجمله حمل و نقل ریلی به عنوان مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین وسیله جابه‌جایی می‌تواند در  جلب رضایت گردشگران خارجی از آذربایجان‌شرقی موثر باشد.

وی همچنین از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان خواست تا در برنامه‌ریزی و تهیه بسته‌های تورهای مسافرتی خود، تنها تبریز را نبینند، بلکه به تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و جاذبه‌های موجود در آنها دقت کرده و در تعیین مقاصد گردشگری بسته‌های سفرشان مدنظر قرار دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی فرودگاه را دیگر زیرساخت اساسی استان که نیازمند رونق بیشتر است خواند و گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای جذب گردشگران باید وارد رقابت شوند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بنابی ضمن تقدیر از اقدامات زیر بنایی و روبنایی سازمان میراث فرهنگی در جذب گردشگران خارجی به استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فایده ورود گردشگر خارجی به کشور تنها افزایش سرمایه اقتصادی نیست، اظهار کرد: هر چند گردشگری بهترین وسیله برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، اما توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی مهمترین دستاوردهای ورود گردشگر خارجی به کشور محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که انواع و اقسام تنش‌ها در کشورهای همسایه ایران روی می‌دهد، ایران به عنوان کشتی و جزیره‌ای با ثبات و ایمن در جهان مطرح شده و می‌توان تصور کرد که تحقق این چشم‌انداز ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال‌جاری چقدر می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و بین‌المللی کشورمان موثر باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین بنابی ورود و جلب رضایت گردشگران خارجی را موجب رونق امنیتی کشور خواند و تصریح کرد: هرچند که اقدامات ویژه و چشمگیری طی چهار سال اخیر در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان صورت گرفته، اما سازمان‌های متولی با همکاری بخش خصوصی باید تلاش کنند این زیرساخت‌ها را به حد عالی برسانند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول