اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

حداقل گردشگر ورودی به کشور باید سالانه 23 میلیون نفر باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ایران با وجود ظرفیت‌های زیاد در گردشگری آمار بسیار ضعیفی در ورود گردشگر خارجی به کشور دارد، گفت: بهره‌برداری غلط از این ظرفیت‌ها کفران نعمت است.

حداقل گردشگر ورودی به کشور باید سالانه 23 میلیون نفر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان در همایش مدیریت توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران در جذابیت‌های گردشگری و آثار تاریخی رتبه دهم را در دنیا دارد، اظهار کرد: از نظر جذابیت‌های طبیعی نیز رتبه پنجم دنیا از آن ایران است.

وی با طرح این سؤال که آیا مدیریت‌ها برای بهره‌برداری از این رتبه‌ها در کشور صحیح و منطقی است، گفت: آیا در این حوزه ما کفران نعمت نمی‌کنیم، مشاهده میزان ورودی گردشگر خارجی به ایران پاسخ این سؤال را به خوبی روشن می‌سازد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: آمار گردشگران ورودی دنیا نشان می‌دهد در سال 2011 فرانسه 11، آمریکا 60، اسپانیا 53، ایتالیا 46 و ترکیه میلیون گردشگر خارجی داشته‌اند که در بین کشورهای تراز اول گردشگری ترکیه با 9 درصد افزایش نسبت به سال‌های قبل، رتبه نخست توسعه گردشگری را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین گرجستان نیز بالاترین رتبه گردشگری را در میان کشورهای دنیا از نظر جذابیت‌های سرمایه‌گذاری به دست آورده است.

کسائیان اضافه کرد: براساس آمار منتشر شده از سوی مجامع جهانی جمعیت دنیا از مرز 7 میلیارد نفر گذشته و جمعیت ایران نیز از مرز 70 میلیون نفر و این یعنی اینکه سرزمین ایران یک صدم جمعیت دنیا را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: با این نسبت جمعیتی اگر یک صدم توریسم دنیا را نیز داشتیم، باید سالانه به طور متوسط 5 تا 9 میلیون نفر از ایران بازدید می‌کردند و از لحاظ رتبه جذابیت‌های تاریخی و طبیعی کشورمان باید بین 23 تا 45 میلیون گردشگر را سالانه پذیرا باشد و این در حالی است که امروز آمار گردشگر ورودی خارجی به کشور زیر 2 میلیون نفر است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه برای هر شش نفر گردشگر خارجی یک شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: این آمار برای گردشگران داخلی به ازای هر 60 نفر یک شغل است و با این ظرفیت‌ها در صورت رونق بازار گردشگری می‌توانیم تا 7 میلیون شغل ایجاد کنیم.

تنوع گردشگری در اصفهان فراوان است

وی با اشاره به اینکه در اصفهان تنوع گردشگری زیادی وجود دارد، گفت: انواع گردشگری هم‌چون درمانی، بازاری، تفریحی، آبی و ورزشی در اصفهان وجود دارد که بهر‌ه‌برداری چندانی از آنها برای جذب توریسم نمی‌شود.

کسائیان تاکید کرد: در اصفهان باید اقدامات وسیعی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری صورت گیرد که ایجاد هتل‌های بزرگ و نیز روستایی، حمل و نقل راحت، فرودگاه‌های کوچک محلی از آن جمله‌اند.

وی یادآور شد: بهره‌برداری صحیح و منطقی از نعمت خداوندی به گونه‌ای شکرگزاری است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول