اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوش در مجلس:

گردشگری در شوش فراموش شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری در سطح شهرستان شوش امری فراموش شده است و نیازمند توجه بیشتری است.

گردشگری در شوش فراموش شده است

سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: شهرستان شوش با تاریخچه بسیار کهن در تمدن و تاریخ ایران زمین در شرایط کنونی اصلا وضعیت مناسبی در میراث فرهنگی و گردشگری ندارد و به این دلیل باید دستگاه‌های استانی و ملی در این باره چاره‌اندیشی کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: میراث فرهنگی از جمله زمینه‌هایی در سطح شهرستان شوش است که می‌تواند عامل توسعه شود ولی در شرایط کنونی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری این عامل توسعه به عامل عقب افتادگی شهرستان مبدل شده است و باید تلاش کرد تا مشکلات موجود برطرف شود.

نوری با تأکید بر اینکه شهرستان شوش از داشتن یک هتل هم محروم است، افزود: شهرستان شوش حتی یک هتل برای حضور گردشگر ندارد و به این دلیل باید کوشید تا مشکلات شهرستان شوش در بخش میراث فرهنگی با دید باز و به صورت کارشناسی شده برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات موجود در خوزستان تنها با توجه به صنایع و گردشگری حل می‌شود و باید در این باره تلاش کرد تا در زمان‌بندی کوتاهی مشکلات موجود در این دو عرصه خطیر برطرف شود و مقدمات اشتغال‌زایی فراهم شود.

وی تاکید کرد: استان خوزستان با داشتن منابع بسیار زیاد آب باید دارای کشاورزی بسیار پیشرفته و مدرن باشد ولی در این باره هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشاورزان بسیار زیاد است، افزود: کشاورزان از تهیه کود تا تأمین آب در استان خوزستان دچار مشکل شده‌اند و به این دلیل باید برای رفع این مشکلات تلاش کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان شوش شهری کشاورزی است، تأکید کرد: شهرستان شوش شهری کشاورزی است و باید در این شهرستان در این بخش تلاش زیادی شود ولی مشکلاتی وجود دارد که در این باره لازم است تا مسئولان استانی و شهرستان در پیگیری آنها اهتمام ورزند.

نوری با اشاره به اینکه حمایت از کشاورز باعث خودکفایی کشور می‌شود، افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تلاش کرد تا در راستای توانمند‌سازی این بخش مولد در استان گام‌هایی اساسی برداریم.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهرستان شوش در سال زراعی جاری برای تأمین آب کشاورزی دچار مشکلات زیادی شده است و معیشت کشاورزان به خطر افتاده است.

نوری افزود: از همه توان برای رفع مشکل کشاورزان استفاده خواهد شد و در این باره از مدیران استانی برای اتخاذ تصمیمات راه‌گشایی در این باره استمداد می‌طلبیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول