اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شفت:

امامزاده ابراهیم شفت ناامن‌تر از بقیه نقاط گیلان نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شفت گفت: بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) شفت از بقیه نقاط گیلان ناامن‌تر و به لحاظ فرهنگی نیز بدتر نیست.

امامزاده ابراهیم شفت ناامن‌تر از بقیه نقاط گیلان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، سید جواد شفیعی ثابت عصر امروز در جلسه فرمانداری این شهرستان درباره اظهار نظر مدیرکل اوقاف استان که گفته بود ساختمان امامزاده ابراهیم حتما فرو می‌ریزد، اظهار کرد: در همان جلسه شورای اداری سفر شهرستانی به استاندار محترم پیشنهاد دادم که مدیرکل حوادث با چند تن از کارشناسان خبره رایزنی و بازدید کنند و گزارش فنی را ارائه کنند که استاندار یک هفته بود سه نفر از دکترهای زمین‌شناسی تهران و تیمی از ستاد حوادث به همراه کارشناس فرمانداری و مسئول فنی اوقاف استان برای بازدید به این روستا مامور کرد که آن کارشناسان گفتند تا 30 سال دیگر نیز این ساختمان مشکلی پیدا نمی‌کند مگر آنکه زلزله بیاید که آن هم برای همه جا خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه باید به مسائل مطروحه راجع به روستای امامزاده ابراهیم (ع) با نگاه واقع‌بینانه و جامع نگریست، گفت: نکات قابل اهمیتی در این زمینه وجود دارد که توجه نکردن به آنها ممکن است در ارائه تحلیل صحیح و انتخاب مسیر درست مشکل‌آفرین شود.

این مسئول در تشریح نکات مهم روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت بیان کرد: امامزاده ابراهیم (ع) یک روستاست و برخلاف شهرک ماسوله به لحاظ تقسیمات جغرافیایی با دهیار اداره می‌شود و با وجود اینکه در برخی از ماه‌های سال شاهد حضور چند هزار نفری مردم با فرهنگ‌های مختلف در یک محدود کوچک 16 هکتاری است اما ساختار اداری شهرداری و مجوز استقرار دیگر دستگاه‌های دولتی و امنیتی را ندارد.

وی ادامه داد: سه مقوله امور عمرانی، امور فرهنگی و امنیتی و اخلاقی را باید به صورت جداگانه مورد ارزیابی و کنکاش در این روستا قرار داد و مسائل را درهم نکرد.

شفیعی ثابت افزود: در دو دهه اخیر طبق مقتضیات زمان برای توسعه و رونق روستا تنها با محوریت گردشگری مذهبی توجه نشد بلکه نوعی فضای توریستی و تفریحی نیز با توجه به بافت خانه‌های چوبی شکل گرفته در آنجا به وجود آمده که اصلاح برخی از خرده فرهنگ‌های مردم منطقه، مسافران، مسائل جاری اسکان و گردشگران به شدت نیازمند طرحی بلند مدت و جامع با همکاری همه دستگاه‌هاست اما گره کار زمانی است که تمام نگاه فصلی و چند ماه تابستان را به این روستا دارند.

وی اذعان کرد: به لحاظ قانونی و اعتبارات بسیاری از روستاهای کشور پاسگاه و درمانگاه و دیگر اداره‌های خدماتی را دارا نیستند و روستای امامزاده ابراهیم (ع) نیز به دلیل سرمای بالا در فصول پاییز و زمستان و خانواری حدود 130 عدد شامل بسیاری از آیتم‌های استقرار دستگاه‌ها نیست.

فرماندار شفت افزود: چه کسی می‌تواند انکار کند که هم‌اکنون در بسیاری از نقاط گردش‌پذیر گیلان از رودسر گرفته تا چمخاله و انزلی و پارک عینک رشت و از حاجی بکنده رشت تا ساحل آستارا ممکن است برخی فضاهای رفتاری و اخلاقی مشابه این روستا بوده و دو نفر با هم مانند همه جای کشور درگیر شده و دعوا بگیرند که یک امر طبیعی است اما به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که امنیت در این مناطق در حد صفر باشد چراکه ده‌ها هزار نفر به سلامت به این مناطق رفته و تفریحات سالم دارند اما یک ویژگی خاص این روستا که برخی با حساسیت و دغدغه بیشتری به آن عنایت دارند وجود امامزاده گرانقدر در آن است.

وی با تشریح اقدام‌های 10 ماهه اخیر در زمان مدیریت خود بر فرمانداری شفت اظهار کرد: در شش ماه اخیر سال 90 و 91 تدابیر فراوانی برای ارتقای سطح امور عمرانی، فرهنگی و امنیتی این روستا گام‌هایی برداشته شده است.

شفیعی‌ثابت افزود: طبق مصوبات ماه‌های اخیر شورای تامین شهرستان، اطلاعیه‌هایی از طرف دادستانی و نیروی انتظامی برای یادآوری ضوابط قانونی تهیه و مستمرا در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق تهیه امکانات و ملزومات حمایتی مقرر شده که پاسگاه فصلی در سه ماهه تابستان در این روستا مستقر شود که در همین زمینه شورای تامین استان نیز مصوبه‌ای داشته و حمایت‌های پشتیبانی از تهیه مواد غذایی همکاران انتظامی تا بازسازی و تعمیر کانکس انتظامی و دیگر مساعدت‌های مالی و معنوی در این باره تدبیر شده است.

فرماندار شفت از شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی بخش خصوصی که از نیروی انتظامی مجوز دارند برای کنترل امور ترافیکی و انتظامی روستا به‌ کار گرفته شود که بیش از 10 میلیون تومان هزینه برای روستا در بردارد و قرار شده در هفته آینده انعقاد قرارداد صورت گیرد و از محل فروش عوارض ورودی منابع آن تامین شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول