اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل:

5 امامزاده آمل بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه آمل از بازسازی پنج امامزاده این شهرستان در سال جاری خبر داد.

5 امامزاده آمل بازسازی می‌شود

به خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام حسین مهدیان صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی و بازسازی آستانه امامزاده محمد(ع) روستای نوگردن بخش امامزاده عبدالله این شهرستان اظهار داشت: تعداد 98 امامزاده در این شهرستان وجود دارد که به مکانی برای دعا و توسل به اهل بیت تبدیل شده است.

این مسئول افزود: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در بین مردم دارند یکی از ابرازهای مهم و اساسی که می‌تواند ما را در عرصه فرهنگی، دینی و مذهبی یاری دهد بازسازی و تجهیز این مکان‌ها است.

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل بازسازی پنج امامزاده این شهرستان در سال یادآور شد: بازسازی و ساخت آستانه امامزاده‌گان محمد سنگچال، عالی کیا سلطان و امامزاده محمد نوگردن از بخش امامزاده عبدالله(ع) در دستور کار قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کلنگ بازسازی امامزاده عالی کیا سلطان نیز در ابتدای سال جاری به زمین خورده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است، اضافه کرد: بازسازی امامزاده خضر در شهر آمل که در گذشته قبرستانی بزرگ بوده و آستانه امامزادگان سید رضی و سید ذوالفقار روستای آهنگرکلا بخش دابودشت این شهرستان نیز در سال جدید بازسازی می‌شوند.

مهدیان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در مورد اهمیت امامزادگان و مساجد و در کنار آنها بودن بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند که "بقاع مذهبی و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند"، پس یکی از موارد تبدیل این آستانه‌ها به بقاع فرهنگی دارا بودن لوازم و فضای مناسب برای اقامت زائران است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر امامزادگان ما داری فضایی محدود هستند، گفت: همچنین تعدادی از امامزاده‌ها نیز به مخروبه تبدیل شده‌اند که مسئولان در زمینه احیای وقف، موقوفه و امامزادگان تکلیف بزرگی بر گردن دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه آمل در مورد بازسازی و ساخت آستانه امامزاده محمد(ع) نوگردن یادآور شد: برای این امامزاده فضایی به مساحت 400 متر مربع برای حرم در نظر گرفته شده که در برآورد اولیه حدود 2 میلیارد ریال هزینه دارد.

مهدیان از مردم و خیران دعوت کرد تا در ساخت و بازسازی امامزادگان شهرستان آمل تلاش داشته باشند و اجر دنیوی و اخروی برای خود برجای گذارند.

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل نیز در این مراسم گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی به عنوان مسئولان روستاها هستند که باید در حفظ، نگهداری و مرمت امامزادگان بیش از گذشته بکوشند.

یحیی عسکری‌پور ابراز داشت: سه امامزاده این بخش در سال جاری بازسازی و احیا می‌شوند.

وی ادامه داد: این بخش 802 کیلومتر مربع وسعت دارد که مناطق جلگه‌ای، کوهستانی، جنگلی و رودخانه در کنار هم به آن حال و هوای خاصی بخشیده که باعث جذب گردشگران و توریست‌های زیادی در طول سال می‌شود.

عسکری‌پور با اعلام اینکه امامزادگانی که در این بخش قرار دارند نیز در مناطق خوش آب و هوای جنگلی و کوهستانی واقع شده‌اند، تصریح کرد: امامزادگان مایه آسایش و آرامش مردم هستند و مازندران نیز به خاطر اینکه نخستین جایی بود که به ولایت امیرالمومنین(ع) ایمان پیدا کرد و دیار علویان لقب گرفت در جای جای این استان در هر شهر و روستایی وجود بارگاه نوادگان اهل بیت همانند چراغ روشنی تلالو دارد.

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل با تاکید اینکه این اماکن متبرکه باعث آرامش روحی، روانی و جسمانی می‌شوند، اضافه کرد: باید جسم خود را از طریق تزکیه نفس، خودسازی و مراقبت ماندگار کرده و پیشرفت دهیم تا به درجات بالای انسانیت دست پیدا کنیم.

عسکری‌پور با بیان اینکه برای حفظ و ترویج ارزش‌ها باید در ساخت امامزادگان همت و تلاش داشته باشیم و مشارکت در امر خیر صدقه جاریه‌ای است که تا ابد برای ما می‌ماند، عنوان کرد: در این شهرستان برای کمک در امر خیر از سوی مردم دغدغه‌ای نداریم و مردم خودجوش در این امور معنوی شرکت می‌کنند.

این مسئول با تاکید اینکه وقتی انسان می‌میرد پرونده اعمالش بسته می‌شود جز در سه بخش که برای انسان برکت و خیر می‌آورد، گفت: پرونده علم، صدقه جاریه و عمل صالح و تربیت فرزندان صالح پس از مرگ انسان بسته نمی‌شود و برای او پاداش و نیکی دارد.

وی در توصیه‌ای به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها اذعان داشت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی به عنوان مسئولان روستاها هستند که باید در حفظ، نگهداری و مرمت امامزادگان بیش از گذشته بکوشند و از موقوفات و موقوفه مراقبت کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول