اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

98 درصد مردم وجوهات شرعی خود را پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور گفت: در سال گذشته 98 درصد از مردم ایران تمام وجوه شرعی خود را پرداخت کردند.

98 درصد مردم وجوهات شرعی خود را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نبی دبیرلو بعد از ظهر امروز در گردهمایی سراسری مبلغان استان چهارمحال و بختیاری در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: زکات از ارکان اصلی دین مبین اسلام است و به تعبیر رهبری فرضیه‌ای است که نیازمند مجاهدین خستگی‌‌ناپذیر و تلاشگران صدیق است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی مردمانی دیندار هستند و اگر مسئولان و طلاب همت بیشتری داشته باشند جایگاه زکات در سراسر کشور تغییر قابل ‌ملاحظه‌ای خواهد داشت.

دبیرلو با خطاب قرار دادن طلاب حاضر در این گردهمایی بیان داشت: خداوند توفیق عظیمی به شما عنایت کرده است که توانسته‌اید مبلغ دین خدا باشید، هر چند که در چند سال اخیر از ظرفیت علما در این زمینه به قدر کافی استفاده نشده است.

دبیر زکات کشور گفت: به تازگی راهکارهایی اندیشیده شده تا مردم بیشتر در محضر علما قرار گیرند.

وی با اشاره به تفکر غلط مردم در خصوص مساجد در سراسر ایران اسلامی تاکید کرد: آنچه امروزه برای عموم مردم جا افتاده این است که مسجد جایی برای انجام فرایضی مانند نماز است که چنین تفکری در خصوص مساجد اشتباه است.

وی در ادامه افزود: مسجد باید کانون تمام فعالیت‌ها در محل باشد و امام جماعت نیز به عنوان یک کارشناس دین در تمام امور مسلمانان وارد شود.

دبیرلو بیان داشت: در سال گذشته 98 درصد از مردم ایران تمام وجوه شرعی خود را پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه وجوهی که در این زمینه توسط کمیته ‌امداد امام خمینی(ره) دریافت می‌شود به درستی مدیریت نمی‌شود.

دبیرلو از واگذاری بخشی از وجوهات به مساجد خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته قریب 16 هزار مسجد در این طرح شرکت داشتند که میزان مشارکت مردم در این زمینه نسبت به مدت میانگین سال‌های قبل سه برابر شده بود.

دبیرلو با بیان اینکه تهاجم فرهنگی تا حدی توانسته میان مردم و مساجد شکاف ایجاد کند، گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته است این مشکل به زودی برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول