اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

آرامش اجتماعی در سایه پرداخت وجوهات شرعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارومیه گفت: آرامش و آسایش اجتماعی در سایه پرداخت وجوهات شرعی است.

آرامش اجتماعی در سایه پرداخت وجوهات شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تاکید بر رعایت تقوی الهی اظهار داشت: رعایت تقوا و پرهیزکاری سبب نجات انسان از وابستگی‌های دنیوی شده و آرامش روحی و روانی را برای او فراهم می‌کند.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: سراسر زندگی آن بانوی بزرگوار مملو از درس و الگویی برای همگان است تا در زندگی فردی و اجتماعی خود از ایشان الهام و الگو بگیرند.

حسنی ادامه داد: تبیین ویژگی‌های اخلاقی و سیره حضرت فاطمه باید توسط مسئولان فرهنگی و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جدی گرفته شود تا نسل جوان بیش از پیش با این ویژگی‌ها آشنا شوند.

وی در ادامه اهمیت پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرداخت این وجوهات همواره در دین مبین اسلام سفارش شده چرا که آثار و برکات فراوانی با انجام آن عاید جامعه اسلامی می‌شود.

حسنی اضافه کرد: رفع فقر و بیکاری، آرامش اجتماعی، رستگاری دنیا و آخرت مسلمانان در سایه عمل به احکام الهی و شرعی است از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه مسلمانانی که توان پرداخت این وجوهات را دارند باید در زمان مقرر آن را به مرجع تقلید خود پرداخت کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به واجبات و فرایض دینی مسلمانان بیان کرد: اجرای کامل این فرایض مانند نماز و روزه وظیفه مسلمانان بوده و واجب شرعی است از این رو انجام ندادن این واجبات عقوبت الهی را در پی‌دارد و وجوهات شرعی باید به مرجع تقلید پرداخت شود تا آن‌ها نیز با مصلحت اندیشی در راه اعتلای اسلام و مسلمانان خرج کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول