اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حراست کمیته امداد امام(ره):

مدیریت صحیح هزینه‌کرد زکات یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مدیریت صحیح جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات برای کاهش ریشه‌های فقر در جامعه یک ضرورت است.

مدیریت صحیح هزینه‌کرد زکات یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحبیب‌الله شکرابی بعد از ظهر امروز در دومین روز از نشست تخصصی علما و روحانیون اهل سنت هشت استان کشور با موضوع زکات در مریوان اظهار کرد: رابطه معناداری بین فقر و جرم وجود دارد که جمع‌آوری و هزینه‌کرد صحیح زکات آمار برخی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، نهادها و ارگان‌های مختلفی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور حذف و ریشه‌کن کردن فقر تشکیل شد که تاکنون خدمات گسترده‌ای را در قالب‌های مختلف ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نهادهای است که بعد از پیروزی انقلاب با فرمان ملکوتی امام(ره) به منظور رفع مشکلات و نیازهای مردم تشکیل و فعالیت‌های خود را در این مسیر تاکنون با جدیت هرچه تمام‌تر ادامه داده است.

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: این نهاد با وجود ارائه خدمات گسترده در حوزه‌های مختلف اما به دلیل گستردگی و پیچیدگی ریشه‌های فقر در جامعه به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست.

شکرابی تصریح کرد: انسان‌های نیازمند به دلیل مشکلات و دغدغه‌های مالی  توجه کمتری به امکانات فرهنگی می‌کنند و این موضوع زمینه‌ساز بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: رسیدگی به فقرا و نیازمندان باید در اولویت بحث هزینه‌کرد زکات قرار گیرند تا با حاکم شدن عدالت اجتماعی و افزایش میزان اعتماد و اعتقاد بیشتر مردم به نظام، آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

به گفته وی، بیشتر انحرافات هم ناشی از فقر و نداری است که ارائه راهکارهای اصولی و عملیاتی کردن آنها مانع از ایجاد شکاف در بین جوانان و ارزش‌های دینی و اسلامی می‌شود.

وی دور کردن جوانان مسلمان از ارزش‌های دینی و اسلامی را ترفند دشمنان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار فرقه مختلف در سطح اروپا فعال است که عدم توجه به نیازهای مادی و معنوی جوانان، فرق انحرافی آنان را جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد جامعه از نظر مادی و معنوی تامین و فاصله‌ طبقاتی به حداقل برسد بدون شک کمترین وقوع جرم و افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی را خواهیم داشت.

وی از اعتیاد نیز به عنوان یکی دیگر از معضلات اجتماعی نام برد و گفت: فقر و محرومیت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش نرخ اعتیاد در جامعه است.

وی خودکشی را ناشی از تاثیرات فقر در جامعه دانست و افزود: گاهی فشارهای مالی و عدم توانایی تامین نیازهای زندگی انسان را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

وی تصریح کرد: از این رو در بحث هزینه‌کرد زکات باید فقرا را در جامعه به صورت ویژه‌تر دید و در راستای رفع مشکلات آنها حداکثر تلاش را به کار بست.

وی گفت: نقش روحانیون در راستای رفع مشکلات نیازمندان و رفع محرومیت‌های جامعه موثر و برجسته و علمای دین با توجه به تاثیرگذاری که در جامعه دارند باید با تمام توان در این مسیر حرکت کنند.

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار مستندسازی خدمات ارائه شده در حوزه زکات شد و تصریح کرد: ثبت این اطلاعات می‌تواند در مدیریت دقیق و صحیح جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعامل و بهره‌مندی از ایده‌های علما و روحانیون یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در راستای شناسایی و رفع نیازهای محرومین و نیازمندان است، ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست زمینه ایجاد تعامل این نهاد مقدس با روحانیون را فراهم سازد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول