اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

واگذاری 20 درصد مهارت‌های آموزشی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ تا پایان امسال در قالب یک میلیون نفر ساعت برنامه آموزشی مهارتی که 20 درصد تعهدات را شامل می‌شود به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری 20 درصد مهارت‌های آموزشی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در آستانه هفته ملی مهارت در اردبیل اظهار داشت: امسال 20 درصد افزایش تعهد اشتغال خانگی را در استان اردبیل شاهد هستیم و در واگذاری آموزش‌ها به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولتی در سال 90 نیز 16 درصد تعهدات آموزشی که رقمی معادل 900 هزار نفر ساعت بوده است به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در قالب آموزشگاه‌های آزاد 100 درصد تعهدات اجرایی شده که انتظار داریم امسال نیز به تعهدات خود عمل کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اعلام اینکه تا نیمه مرداد ماه تفاهم‌نامه مربوط به واگذاری برنامه‌های آموزشی از طریق آگهی مناقصه به آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه‌ای واگذار می‌شود، یادآور شد: ما در حوزه آموزشی مراکز دولتی نیز سال گذشته 6 میلیون نفر ساعت برنامه آموزشی – مهارتی را اجرا کردیم که نزدیک به 22 هزار نفر از مزایای آن استفاده کردند.

صفری گفت: تعهدات سازمان نیز 100 درصد در سال گذشته تحقق یافته و امسال 20 درصد افزایش تعهدات آموزشی را در مراکز دولتی شاهد خواهیم بود.

2 هزار نفر در قالب طرح استاد ـ شاگردی مهارت یاد می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در مورد اجرای طرح استاد ـ شاگردی با نیم نگاهی به احیای مشاغل سنتی بیان داشت: در این زمینه حرکت‌های خوبی را از سال گذشته آغاز کردیم به طوری که سال 90 با 100 درصد عمل به تعهدات خود یک هزار و 748 نفر را در قالب این طرح آموزش داده‌ایم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تعهد امسال را با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته حدود 2 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ما در بخش ماده 17 و تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان نیز اقدامات مثبتی را انجام دادیم و با بیش از 30 دستگاه نظیر زندان، پادگان، سازمان غله و ... افراد فعال در این حوزه‌ها را آموزش مهارتی داده‌ایم.

وی در مورد آموزش‌های ارائه شده در پادگان‌های نظامی گفت:‌ 150 هزار و 845 نفر از این خدمات مهارتی استفاده کرده و آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفری در پایان سخنان خود اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شرکت غله داشتیم یک هزار و 300 نانوا با هدف ارتقای کیفیت پخت نان آموزش دیده و در حوزه فعالیت خود مهارت مورد نظر را فرا گرفتند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول