اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای خبر داد

توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به خارج از مرزهای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای در خارج از مرزهای کشور خبر داد.

توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به خارج از مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر رستمی‌ابوسعیدی بعدازظهر امروز در دیدار با معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان اظهار کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و خروج از تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران است.

وی به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: با ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌آموزی به جوانان و تربیت نیروی انسانی توانمند، کارآمد خلاق می‌توان در راستای تحقق شعار امسال گام‌های اساسی برداشت.

مدیر کل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار استاندارد برای مهارت‌آموزی در دنیا وجود دارد، افزود: ضمن تلاش در جبهه علمی، باید در بعد آموزش‌های مهارتی و فنی نیز اقدامات مؤثرتری صورت پذیرد.

رستمی در خصوص  اقلیم کردستان عراق، گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به نیازسنجی در دیگر کشورهای پرداخته و حرفه‌ها و آموزش‌های مهارتی مطابق با نیازهای آن کشورها را ارائه خواهد داد.

وی به تدوین برنامه عملیاتی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و خواستار اعزام نمایندگانی از طرف استانداری کردستان به همراه مدیران و مسئولین سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به عراق شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان نیز از فعالیت و اقدامات اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای در زمینه مهارت‌آموزی تقدیر کرد و گفت: مقامات عراقی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.

ازهاری در زمینه توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در اقلیم کردستان عراق اعلام آمادگی کرد که استانداری کردستان هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد و اتخاذ تدابیر همه‌جانبه و انجام هماهنگی‌های لازم در انعقاد تفاهم‌نامه را خواستار شد.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان نیز در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در میز اقلیم کردستان عراق ارائه داد و میز اقلیم کردستان عراق را مدلی برای دیگر میزها دانست.

جمیل احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و همکاری استانداری کردستان و حمایت‌های سازمان متبوع به زودی برنامه عملیاتی اقلیم کردستان اجرایی شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول