اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

حضور 139 نفر در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از حضور 139 نفر در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان خبر داد.

حضور 139 نفر در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: هدف از برگزاری این آزمون، تبلیغ مهارت آموزشی، معرفی مشاغل به جوانان، بهبود سطح آموزش سازمان و شناسایی نخبگان است.

وی افزود: در این آزمون 139 نفر شرکت کرده‌اند که 106 نفر مرد و 33 نفر زن هستند.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این افراد در رشته‌های پلی‌مکانیک یا اتوماسیون اداری، ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک (CADD)، تراش و فرز CNC، فناوری اطلاعات، جوش‌کاری، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک و تاسیسات الکتریکی با هم به رقابت می‌پردازند.

خوشایند افزود: از دیگر رشته‌های این مسابقات می‌توان به رباتیک، نجاری، طراحی وب، کنترل صنعتی، خیاطی، فناوری طراحی گرافیک، فناوری اتومبیل، نقاشی خودرو، تهویه، طراحی فضای سبز، کاشی‌کاری دیوار و کف و آجر چینی، جواهرسازی، فناوری اطلاعات، کابینت‌سازی، آشپزی، قنادی و صافکاری خودرو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آزمون این مرحله به صورت پروژه عملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله شهرستانی نیز با حضور یک‌هزار و 6 نفر و در قالب 29 رشته در اردیبهشت‌ماه امسال به صورت تئوری برگزار شد که در 28 رشته شرکت‌کنندگان نمره قبولی کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیشترین شرکت‌کننده را در رشته‌های خیاطی و ساخت و تولید تیمی با 12 شرکت‌کننده معرفی کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع و دقت در بررسی پروژه‌ها و اعلام نتیجه، از 35 کارشناس خبره برای داوری پروژه‌ها دعوت شده است.

خوشایند اضافه کرد: برگزیدگان این مرحله پس از طی اردوی آمادگی در استان، به آزمون کشوری که آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی گفت: برگزیدگان مرحله کشوری در مسابقات جهانی مهارت 2013 آلمان شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول