اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

عملکرد بانک تعاون در ایجاد اشتغال در گچساران بررسی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران گفت: بانک توسعه تعاون بخش زیادی از اعتبارات اشتغال را به خود اختصاص داده و عملکرد این بانک در ایجاد اشتغال در این شهرستان باید بررسی شود.

عملکرد بانک تعاون در ایجاد اشتغال در گچساران بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی در سال 89 و با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای اعضای خانواده‌ها تصویب شد.

وی ابراز داشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی به نمایندگی از سوی بانک‌های عامل، صندوق مهر امام رضا(ع) و برخی ادارات متولی امر اشتغال به عنوان مهم‌ترین منابعی هستند که قانون مشاغل خانگی را مورد حمایت مادی خود قرار می‌دهند.

آمار دقیقی از بیکاران در گچساران وجود ندارد

معاون سیاسی اجتماعی گچساران اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و در مجموع این ادارات، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی را حامیان بخش اشتغال عنوان کرد.

سجادپور تصریح کرد: قانون حمایت از مشاغل خانگی آنقدر با اهمیت بوده که از مجموع 235 ماده از قانون برنامه پنجم توسعه افزون بر 13 ماده آن به موضوع اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در کشور پرداخته است.

وی بیان داشت: با توجه به سند چشم‌انداز و افق 1404 نیازمند رویکرد کارآفرینی در همه دستگاه‌ها هستیم و مدیران در این زمینه باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

سجادپور با اشاره به اهمیت بحث اشتغال به آمار بالای بیکاری در گچساران اشاره کرد و ادامه داد: مردم و دولت در زمینه رفع موانع اشتغال توقعاتی دارند و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به ویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با تلاش مضاعف و با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه راهکارهای عملی و مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: آمار دقیق بیکاران گچساران که جویای کار هستند باید از طریق مراکز کاریابی و به تفکیک میزان تحصیلات و نوع تجربه به روز و مشخص باشد.

معاون فرماندار گچساران با بیان اینکه آمار بیکاران گچساران و باشت باید تفکیک شود یادآور شد: این‌ کار برای در نظر گرفتن سرانه تسهیلات به شهرستان باشت ضرورت دارد.

حرکت همزمان با برنامه‌ پنجم توسعه ضرورت دارد

سجادپور با اشاره به اینکه برنامه چهارم و چهار ماه نیز از برنامه پنجم توسعه را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: اداره کار باید بررسی کند که گچساران در حال حاضر در کجای این برنامه قرار دارد و خروجی فعالیت‌های کارگروه اشتغال گچساران، نرخ بیکاری در این شهرستان و اینکه چند فرصت شغلی محقق شده را مشخص کند.

وی اذعان داشت: باید بررسی شود که با توجه به رابطه قرارداد منعقد شده در سطح کلان کشوری میان وزارت کار و صندوق مهر امام رضا(ع)، صندوق چقدر موفق بوده است.

سجادپور یادآور شد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران باید با آسیب‌شناسی و تحقیقات میدانی و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی، موارد مربوط به اشتغال را مورد بررسی و تدوین قرار دهد.

وی از رئیس این اداره خواست تا نتیجه تحقیقات خود را در جلسه بعدی کمیته اشتغال گچساران اعلام کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول