اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل:

باشگاه اشتغال آفرینان در صندوق مهر امام رضا (ع) راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل گفت: در یک ابتکار مناسب باشگاه اشتغال آفرینان صندوق مهر امام رضا (ع) برای اولین بار در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

باشگاه اشتغال آفرینان در صندوق مهر امام رضا (ع) راه‌اندازی می‌شود

قدیر اللهوردیزاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از رونمایی سه طرح جدید این صندوق در آغاز هفتمین سال فعالیت صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) خبر داد و اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها مربوط به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به خریداران کالاهای ایرانی تا سقف 50 میلیون ریال برای مشتریان شعب صندوق مهر امام رضا (ع) است که این تسهیلات با 4 درصد کارمزد و با اقساط 36 ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود تا در سال تولید ملی،‌ کار و سرمایه ایرانی از این جبهه حمایت شود.

وی از پیوستن صندوق مهر امام رضا (ع) به شبکه شتاب از اول مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: این خدمات از اول مردادماه با صدور کارت آنی به مشتریان این صندوق آغاز می‌شود و ما آمادگی داریم به کلیه مشتریان خود کارت آنی را در کمترین زمان صادر کنیم.

عضو شورای اشتغال و کار‌آفرینی استان یادآور شد: طرح ایجاد باشگاه خود‌اشتغال آفرینان نیز یکی از هدف‌گذاری‌های ماست که با عضویت 12 هزار نفر شکل می‌گیرد که در حقیقت این باشگاه اتاق فکری خواهد بود تا حوزه کار‌آفرینی سر و سامان واقعی پیدا کند.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل در خصوص تحصیلات متقاضیان و درخواست‌کنندگان تسهیلات از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: 22 درصد آنها از تحصیلات عالی، 29 درصد دارای دیپلم و 49 درصد دریافت‌کنندگان وام از این صندوق دارای مدرک زیر‌دیپلم هستند.

اللهوردیزاده در مورد اولویت پرداخت تسهیلات به جوانان بیکار و دارای مدرک تحصیلی و مهارتی بیان داشت: ما آمادگی داریم به شکل سه جانبه و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سایر دستگاه‌ها تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنیم که در این زمینه ایجاد شعبات پرداخت در مراکز استان‌ها از فعالیت‌های جدید صندوق است که برای پرداخت تسیهلات قرض‌الحسنه فعالیت مستمری دارند.

این مسئول ادامه داد: بعد از کسب مجوز و سیر مراحل قانونی قرار است به ادارات دولتی نیز از محل وجوه داده شده تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود تا افراد معرفی شده از این طریق نیز بتوانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 8 هزار و 220 فقره حساب قرض‌الحسنه در این صندوق باز شده است که رقم آن حدود 20 میلیارد ریال بوده است که ما در بخش ودیعه مسکن وام ضروری و حوزه بهداشت و درمان نیز آماده پرداخت تسهیلات هستیم.

16 درصد تسهیلات پرداختی ازدواج معوق مانده است

اللهوردیزاده در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس با بیان اینکه صندوق تا سقف 10 میلیون تومان توان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را دارد، اذعان داشت: هر چند تا گذشته تا 30 میلیون تومان نیز توان پرداخت داشتیم اما بر اساس مصوبه دولت تا سقف 10 میلیون تومان قادر به پرداخت هستیم اما در قالب سرمایه در گردش و وام تکمیلی می‌توانیم از کار‌آفرینان حمایت کنیم.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل با اعلام اینکه صندوق مهر امام رضا سال 85 با ادغام سه صندوق توسعه اشتغال، ازدواج و صندوق فرصت‌های شغلی شکل گرفته و فعالیت خود را با دستور رئیس جمهور و در مشهد مقدس آغاز کرد، گفت: این صندوق برای حل دغدغه مردم درحوزه ازدواج، ‌اشتغال و مسکن تاسیس شد که در دو سال اول اعطای تسهیلات ازدواج را به شکل مناسب مدیریت کرد.

اللهوردیزاده با اعلام اینکه در دو سال پرداخت وام ازدواح این صندوق در سطح کشور 2 میلیون و 812 هزار نفر از مزدوجین را از این تسهیلات برخوردار کرد، تصریح کرد: در استان اردبیل نیز ما در دو سال اول شکل‌گیری این صندوق به 73 هزار و 104 نفر بالغ بر 878 میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کردیم.

اللهوردیزاده در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: از این میزان 84 درصد به نوبت وصول شده و 16 درصد معوق داشتیم که با پیگیری بانک‌ها در حال وصول هستیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول