اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بهزیستی

طرح‌های خوداشتغالی و مسکن معلولان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته بهزیستی چند طرح خوداشتغالی و ساخت مسکن مهر برای معلولان و مددجویان در شهرستان پارس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های خوداشتغالی و مسکن معلولان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این طرح‌ها عصر امروز به بهره‌برداری رسید که شامل شرکت تعاونی بافت پویان مغان با 60 میلیون تومان سرمایه‌گذاری به همت زنان سرپرست خانواده و مددجویان بوده که هدف آن نیز ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان می‌باشد.

همزمان با هفته بهزیستی پنج واحد مسکن معلولان نیز با سرمایه‌گذاری 75 میلیون تومان در این شهرستان افتتاح شد و مرکز سلامت روان معلولان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: جشن ملی آفتاب در مناطق مختلف استان برای معلولان برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این جشن آموزش فرهنگی و اجتماعی و توانمندسازی معلولان، بررسی مسایل و مشکلات آنها با گفتمان‌های رو در رو با مسئولان در فضای باز و همراه با برنامه‌های شاد است.

رویا احمدیان افزود: در این برنامه متنوع با اجرای موسیقی زنده و محلی غرفه‌هایی از توانمندی معلولان در زمینه صنایع دستی برپا شده که به صورت ویژه در ایام هفته بهزیستی در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که قرار است در مرکز استان نیز این برنامه با حضور رئیس سازمان بهزیستی اجرا شود.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر 43 هزار و 151 معلول در استان شناسایی شده و زیر پوشش مستمر و غیرمستمر خدمات بهزیستی قرار دارد، تصریح کرد: متوسط معلولیت در کشور شش درصد بوده که این میانگین در سطح استان اردبیل نیز در همین حدود است.

احمدیان خاطرنشان کرد: با انجام راهکارهای پیشگیرانه از معلولیت از جمله ارایه مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج به مزدوجین جوان و غربالگری سلامت کودکان از همان ابتدای تولد تلاش می‌شود آمار معلولان روز به روز کاهش یابد.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نگاه امروز بهزیستی به معلولان را یک نگاه فرهنگی با آسیب‌شناسی معلولان دانست و اضافه کرد: امسال برای نخستین بار 185 معلول استان به سفر زیارتی مشهد مقدس رفته و از امکانات رفاهی تدارک دیده شده استفاده کردند.

وی بیان کرد: در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در هفته دولت امسال 214 واحد مسکونی مددجویی در اختیار خانواده‌های نیازمند مسکن قرار گرفته که تا پایان دولت دهم این رقم به بیش از 500 واحد افزایش می‌یابد.

همزمان با هفته بهزیستی یک واحد مسکن محرومان نیز در متراژ 70 متر مربع و 30 میلیون تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول