اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

توسعه کشاورزی توسعه ظرفیت اشتغال است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر توسعه بخش کشاورزی را توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در منطقه اعلام کرد.

توسعه کشاورزی توسعه ظرفیت اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس ساداتی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان کوثر اظهار داشت: حلقه گمشده‌ای که در بحث اشتغال در حوزه کشاورزی وجود دارد به کار نگرفتن فارغ‌التحصیلان این بخش است که امیدواریم با سیاست‌های حمایتی این بخش فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی بیش از گذشته وارد فعالیت شوند.

وی با یادآوری اینکه دولت زمینه‌های مناسبی را برای اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی فراهم خواهد کرد، گفت:‌ انتظار می‌رود فارغ‌التحصیلان نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کامل را کرده و بتوانند با جذب در حوزه اشتغال کشاورزی خلأ اشتغال را پر کنند.

فرماندار شهرستان کوثر با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های کشاورزی زمینه اشتغال 20 نفر فراهم خواهد شد.

رئیس ساداتی یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های مناسبی که در زمینه کشاورزی و منابع آب در شهرستان کوثر وجود دارد انتظار می‌رود که طرح‌های بیشتری در جلسات آینده کارگروه به تصویب برسد.

این مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر به فعالان بخش کشاورزی گفت: لازم است که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه انجام شود تا کشاورزان بتوانند از فرصت‌های موجود بهره بیشتری ببرند.

فرماندار شهرستان کوثر بیان داشت: اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی پایه اقتصاد کشاورزی است و با حمایت از روستاییان و اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تحول عمیق و بنیادین در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری به وجود می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ساداتی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی تصریح کرد: تسهیلات کار گروه کشاورزی فرصت مناسبی برای توسعه در این بخش است که در بحث کار گروه توسعه کشاورزی تلاش می‌شود بخشی از اعتبارات تامین و تسهیلاتی با سود کم به کشاورزان تزریق شود.

وی افزود: افراد با مراجعه به سایت و ثبت نام در سامانه می‌توانند با داشتن شرایط از این تسهیلات استفاده کنند و در این راستا بانک‌ها نیز آمادگی لازم را برای اعطای تسهیلات دارند.

فرماندار شهرستان کوثر توسعه بخش کشاورزی را توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال دانست و گفت: شهرستان کوثر استعداد فراوانی در بخش کشاورزی و دامداری دارد.

رئیس ساداتی با مهم ارزیابی کردن توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی مانند صنایع بسته‌بندی و نگهداری میوه‌ها نیاز به همکاری و توجه بیش از پیش مسئولان استانی است.

این مسئول همچنین بر فراهم کردن تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید کرد.

فرماندار شهرستان کوثر ابراز داشت: با اعتبارات کم می‌توان در زمینه کشاورزی از جمله پرورش دام و مرغ و زنبورداری برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی اشتغال ایجاد و این خانواده‌ها را خودکفا کرد.

رئیس ساداتی گفت: سیاست کارگروه کشف استعدادهای شهرستانی و شناسایی فرصت‌های اشتغالزایی بخش کشاورزی است طوری که توسعه این بخش توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان کوثر از مستعدترین مناطق در گسترش واحدهای زراعی، باغی و دامی است، اظهار داشت: اجرای 50 طرح کشاورزی در این شهرستان با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان این رشته یک توان و بضاعت ممتاز است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول