اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه:

فرزندان شاهد نیازمند توجه جدی در حوزه اشتغال هستند

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر هم‌اکنون به سن اشتغال رسیده‌اند و در این حوزه نیازمند توجه بیشتری هستند.

فرزندان شاهد نیازمند توجه جدی در حوزه اشتغال هستند

علی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان به سن اشتغال رسیده‌اند پس باید در راستای فراهم‌کردن امکانات لازم جهت درآمدزایی آنها اهتمام شود به ویژه اینکه تعداد آنها نیز در حال افزایش یافتن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 600 نفر  دانشجوی فرزند شاهد و ایثارگر داریم، ادامه داد: همه این افراد، بعد از اینکه تحصیلات تکمیلی خود را در  رشته‌های مختلف به پایان رساندند به دنبال یافتن شغل مناسب و منبع درآمد خواهند بود لذا انتظار می‌رود مسئولان جهت بسترسازی در این امر وارد عمل شوند.

جعفری به موضوع پذیرش نیروی انسانی توسط دستگاه‌های اجرایی در قالب عناوینی مانند کارورزی اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از آمادگی لازم برخوردار است و حق‌الزحمه آنها را بر اساس مقررات جاری پرداخت می‌کند تا پس از پایان یافتن دوره کارورزی نسبت به عقد قرارداد کار معین اهتمام شود.

وی از عدم اجرای صحیح بند الف ماده 44 قانون پنجم توسعه اظهار نارضایتی کرد و گفت: این قانون پیرامون موضوع بهره‌مندی فرزندان شاهد از امتیازات و مزایای مقرر در قوانین مختلف برای جانبازان 50 درصد و بالاتر است که امیدواریم این قانون بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه از عدم تامین صد در صد هزینه‌های درمان ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آنها یعنی موضوع بند سه ماده 44 قانون پنج ساله پنجم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: اهتمام لازم برای اجرای بیمه‌های تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول