اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت خشک شدن منابع تأمین آب

4 روستای اسدآباد به صورت سیار آبرسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد گفت: از 97 روستای اسدآباد، در تعداد معدودی از روستاها قطعی و نوبت‌دهی آب شرب وجود دارد به طوری که در چهار روستا، آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود.

4 روستای اسدآباد به صورت سیار آبرسانی می‌شوند

احد احدی‌ایمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر اقدامات مجموعه آب و فاضلاب روستایی در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی به خصوص ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در روستاهای بحرانی از نظر تأمین آب در سال‌های اخیر، وضعیت تأمین آب اکثر روستاهای زیر پوشش را مطلوب و بدون مشکل اعلام کرد.

وی گفت: به جز تعدادی از روستاها که به علت افزایش مصرف آب، افزایش دما، ورود به زمان پیک مصرفی آب و افزایش برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، به نوبت‌دهی و قطعی مقطعی آب دچار هستند، از 97 روستای شهرستان اسدآباد، در تعداد معدودی از روستاها قطعی و نوبت‌دهی آب شرب وجود دارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد افزود: در این روستاها که شامل آقبلاق، نجف‌آباد، شهراب و ترخین‌آباد هستند به علت خشک شدن منابع تأمین آب، آبرسانی به صورت سیار و شبانه‌روزی و مستمر صورت می‌گیرد.

وی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و در بخش کشاورزی دعوت کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 91 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می‌‌شود و میزان برداشت از منابع آبی بیش از ورودی آن‌هاست، مدیریت منابع آبی و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش آبیاری و کشاورزی امری ضروری و مهم است.

احدی‌ایمان به نصب 37 دستگاه تله‌متری بر روی تأسیسات آبرسانی به منظور کنترل پرت آب و سرریز مخازن اشاره کرد و گفت: این مهم در راستای خدمات‌رسانی بهینه به مردم روستاها انجام شده است.

وی تکمیل مجتمع‌های آبرسانی را یکی از راهبردهای اساسی به منظور رفع کمبود آب منطقه عنوان کرد و از مسئولان ذیربط و مردم در این خصوص تقاضای مساعدت و همکاری کرد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد در پایان مردم را به صرفه‌جویی و همکاری دعوت کرده و از مشترکین خوش‌حساب و صرفه‌جو تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول