اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اختصاص 600 میلیارد تومان به طرح آبرسانی غدیر

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از 600 میلیارد تومان اعتبار به طرح آبرسانی غدیر در قالب «طرح مهر ماندگار» خبر داد.

اختصاص 600 میلیارد تومان به طرح آبرسانی غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اتمام طرح‌های نیمه تمام تا پایان امسال را تحت عنوان «طرح مهر ماندگار» یادآور شد و اظهار کرد: بر این اساس علاوه بر فروش اوراق مشارکت، 600 میلیارد تومان اعتبار برای مرحله دوم طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان موسوم به طرح غدیر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان بیشترین پروژه‌ها را در طرح مهر ماندگار به خود اختصاص داده است، افزود: این اعتبارات در دو مرحله اختصاص می‌یابد و آب شهرهای دشت آزادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و شهرها و روستاهایی که در مسیر هستند، تأمین می‌کند.

به گفته وی، منبع مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر همانند مرحله نخست آن از رودخانه کرخه است اما مرحله سوم که بعد از دولت دهم باید اجرا شود از سد دز تأمین می‌شود.

حجازی خاطرنشان کرد: کیفیت آب رودخانه کرخه حتی در وضعیت فعلی از کارون بهتر است، به طوری که EC (هدایت الکتریکی و شوری آب) رودخانه کرخه حدود 800 میکروموس و رودخانه کارون 2 هزار و 400 میکروموس است.

استاندار خوزستان همچنین از اجرای 12 طرح شبکه آبیاری و زهکشی در استان در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد و افزود: این طرح‌ها 70 هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد و 25 درصد تمام شبکه‌هایی است که تا کنون در استان اجرا شده است.

رئیس شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون ادامه داد: اتمام تصفیه خانه شرق اهواز نیز در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارد و بر این اساس 36 میلیارد تومان به این طرح اختصاص می‌یابد.

وی تأکید کرد: با اجرای تصفیه‌خانه شرق اهواز تا پایان امسال و با وجود تصفیه‌خانه غرب، دیگر هیچ فاضلابی به کارون تخلیه نمی‌شود.

حجازی در ادامه گفت: در بخش صنعت نیز پنج واحد پتروشیمی و هفت واحد صنعتی غیر پتروشیمی نیز در این لیست قرار گرفته است، همچنین طرح‌های عمرانی دیگری چون اجرای آزادراه پل زال ـ اندیمشک، اتمام جاده دو بانده اهواز ـ ملاثانی ـ شوشتر، دزفول ـ اندیمشک، اهواز ـ چذابه و بیمارستان‌های مسجدسلیمان، رامهرمز، باغملک، اروندکنار و گتوند نیز در شمار پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح احداث شبکه‌های فاضلاب شهرهای استان اسفند ماه گذشته 270 میلیارد تومان فروش رفته و مرداد ماه امسال نیز 310 میلیارد تومان فروخته می‌شود، اظهار کرد: این طرح هنوز به پروژه‌های مهر ماندگار اضافه نشده اما پیش‌بینی شده که بعد از مرحله دوم در این لیست قرار گیرد.

استاندار خوزستان همچنین از تصویب 135 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به متروی اهواز خبر داد و گفت: این اعتبار برای ساخت شش ایستگاه نخست این طرح تخصیص داده می‌شود و پس از طی مراحل قانونی برای خرید تجهیزات از خارج از کشور اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اعتبارات فاینانس نیز در حال پیگیری است، البته هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

حجازی با بیان اینکه تلاش‌ها برای الحاق پروژه قطارشهری به طرح مهر ماندگار در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی 14 ایستگاه قطارشهری اهواز به اتمام رسیده، هفته آینده در جلسه‌ای با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در طرح مهر ماندگار (محرابیان) زمان‌بندی حفاری تونل و ریل‌گذاری بررسی می‌شود تا از اتمام مرحله نخست تا یک سال آینده اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول