اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

تولد فرزندان معلول ناشی از عدم مشاوره قبل از ازدواج است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج تعداد معلولان را کاهش می‌دهد گفت: تولد فرزندان معلول ناشی از عدم مشاوره قبل از ازدواج است.

تولد فرزندان معلول ناشی از عدم مشاوره قبل از ازدواج است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین ایروانی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز خیریه مهرورزان معین گنبدکاووس که وظیفه مراقبت از معلولان مرد بالای 14 سال را دارا است اظهار داشت: خانواده‌ها و زوج‌های جوان قبل از هرگونه اقدامی با مراجعه به مشاوران و پزشکان بهداشت خانواده با انجام آزمایشات اولیه در جریان وضعیت جسمی خود و همسرشان قرار بگیرند تا خدای ناکرده با تولد فرزندان معلول جسمی و ذهنی مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گران بودن آزمایشات تکمیلی بعد از انجام مشاوره و انجام معاینات و آزمایشات ابتدایی فقط زوج‌ها برای انجام آزمایشات تکمیلی معرفی می‌شوند که احتمال بیماری‌های ژنتیکی را داشته باشند و عدم پیگیری و درمان آن توسط پزشکان متخصص باعث به دنیا آمدن فرزندان معلول جسمی و یا ذهنی شود.

مدیر کل بهزیستی گلستان با اشاره به فعالیت‌های مرکز خیریه مهرورزان معین گنبدکاووس اذعان داشت: وجود مراکز غیردولتی که تحت نظارت بهزیستی و در تعامل با خانواده‌های معلولان اقدام به نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی می‌کنند واجب و ضروری است و نیازمند توجه بیشتر مسئولان و در عین حال حمایت خیرین می‌باشد.

مرکز خیریه مهرورزان معین گنبدکاووس که صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی با حضور مدیر کل بهزیستی گلستان و معاونان این اداره و جمعی از مسئولان ادارات بهزیستی شرق گلستان افتتاح شد در حال حاضر وظیفه مراقبت از 18 معلول ذهنی در بخش آقایان را بر عهده دارد و ظرفیت نگهداری از 50 نفر بیمار را دارا است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول