اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اعلام کرد

نامناسب بودن معابر برای رفت‌وآمد معلولان و سالمندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 127 هزار سالمند و 300 هزار معلول ثبت شده در استان زندگی می‌کنند که معابر شهر برای رفت‌و‌آمد آنها مناسب نیست.

نامناسب بودن معابر برای رفت‌وآمد معلولان و سالمندان

 به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در مجتمع شهید یاری برگزار شد اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال 58 با بنیانگذاری شهید دکتر فیاض‌بخش برای ارائه خدماتی به نیازمندان تاسیس شد.

 میرزائیان ادامه داد: همه افراد از مراحل قبل از تولد تا دوره سالمندی به گونه‌های مختلف با سازمان بهزیستی در ارتباطند.

وی وابستگی دوران قبل از تولد را بررسی مسائل ژنتیکی‌، بعد از تولد را بررسی شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و بررسی‌های ذهنی ‌ـ جسمی و حرکتی، در دوران نوجوانی و جوانی مشاوره‌های مختلفی که ارائه می‌شود و در دوران سالمندی نیز خدماتی که به سالمندان می‌دهند را ارتباط آحاد جامعه با سازمان بهزیستی عنوان کرد.  

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال 90، 300 هزار نفر در زمینه‌های مهارت‌های پیش از ازدواج‌، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی‌سنجی آموزش دیده‌اند. 

میرزائیان با بیان اینکه در استان کرمانشاه به 85 هزار نفر به صورت مستمری و غیرمستمری از سوی بهزیستی خدماتی ارائه می‌شود افزود: هدف بهزیستی توانمند‌سازی مدد‌جویان است به طوری که مددجویان از چرخه دریافت مستمری خارج شده و خود توانایی انجام کاری را داشته باشند.

وی با اشاره به بحث مسکن مددجویان بهزیستی تصریح کرد: پنج هزار و 800 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که در هفته دولت هزار و 300 واحد به بهره‌برادری خواهد رسید و به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به کمک‌هایی که در بحث مسکن به مددجویان بهزیستی ارائه شده است گفت: از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری دو میلیارد و 800 میلیون تومان و از سفر رئیس‌جمهور سه میلیارد و 600 میلیون تومان مساعدت مالی در بحث سهم آورده متقاضیان مسکن به مددجویان ارائه شده است.

وی بیان کرد: در سال 91 برای اشتغالزایی دو هزار و 200 نفر برنامه‌هایی براساس شرایط‌، امکانات موجود و مهارت‌هایی که افراد دارند طراحی شده است.

میرزائیان ادامه داد: 127 هزار سالمند و همچنین 300 هزار معلول ثبت شده نیز در استان زندگی می‌کنند که مطمئناً آمار آنها بیش از این رقم اعلام شده، خواهد بود و این در حالی است که معابر شهر مناسب با رفت‌وآمد این افراد نیست.

میرزائیان با اشاره به متکدیان در سطح استان که در قالب باندهای حرفه‌ای فعالیت می‌کنند گفت: سازمان بهزیستی متولی ساماندهی متکدیان نیست اگر متکدی معلول باشد و نتواند به صورت مستقل زندگی کند یا فاقد قیوم برای نگهداری باشد سازمان بهزیستی مسئولیت ساماندهی آنها را بر عهده می‌گیرد.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌هایی که متولی ساماندهی متکدیان هستند براساس وظایفی که دارند برای پاک کردن چهره شهر  از این افراد اقدام کنند. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول