اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

طراحی عمران شهری کهگیلویه و بویراحمد متناسب با معلولان نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی عمران شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که به هیچ وجه متناسب با وضعیت معلولان نیست.

طراحی عمران شهری کهگیلویه و بویراحمد متناسب با معلولان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان بهزیستی این استان اظهار کرد: کارهایی توسط معلولان و جامعه هدف بهزیستی صورت می‌گیرد که هیچ انسان سالمی قادر به انجام این گونه از کارها نیست.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همین امر وظیفه ما را در قبال بهزیستی چند برابر می‌کند که باید در مجلس و دولت با تصویب لوایح و قوانین به کمک این نهاد حمایتی آمده و اقدامات اساسی برای توانمندسازی مددجویان آن انجام دهیم.

زارعی در ادامه با بیان این‌که کار پرسنل بهزیستی از سخت‌ترین مشاغل به شمار می‌رود، تصریح کرد: معتقدم به جز عشق و زیبایی و محبت نمی‌تواند یک انسان را به عنوان مددکار این قشر قرار دهد.

وی مددکاری را از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا معرفی کرد و بیان داشت: ما نیز به عنوان یکی از اعضای فراکسیون حمایت از معلولان و ناتوانان سعی خواهیم کرد با همفکری سایر همکاران خود در مجلس مشکلات این قشر را پی‌گیری کنیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع دیگری که در استان ما مغفول مانده بحث بی‌توجهی به معلولان در ساخت و سازهای شهری است که به این قشر و وضعیت جسمی آن‌ها هیچ توجهی نشده است.

زارعی افزود: در طراحی عمران شهری استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ توجهی به معلولان نشده و بر خلاف سایر نقاط کشور ما در این زمینه بسیار کم‌کار بوده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس اگر فرد معلولی در استان ما در هر شهر و یا روستا به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها آسیب ببیند بی‌شک مسئولان باید در قیامت پاسخگوی این کم‌کاری خود باشند.

وی تخصیص اعتبارات برای توانمندسازی معلولان را هزینه ندانست و گفت: این کار یک سرمایه‌گذاری است چرا که اگر این جامعه بتواند خود را توانمند کرده و در چرخه کار و تولید قرار گیرد بسیاری از هزینه‌ها از روی دوش دولت و خانواده‌ها برداشته خواهد شد.

زارعی معلولیت را زیبایی دانست که باید آن را درک کرد و افزود: درک این زیبایی با قدرت تفکر محدود و پایین غیر ممکن است و با نگاه تنگ نظرانه نمی‌توان به آن پی برد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول