اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

پرداخت 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، گفت: در سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند بری دریافت خدمات مراکز غیردولتی پرداخت شد.

پرداخت 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در نشست خبری بهزیستی خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حرکت برای مناسب‌سازی در راستای خوبی در حال پیشرفت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات مناسبی برای مناسب‌سازی ادارات قدیمی ساز اختصاص داده شده است تصریح کرد: حدود 350 میلیون تومان برای مناسب‌سازی ادارات بهزیستی استان هزینه شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اهداف مناسب‌سازی تاکید کرد: در واقع هدف ما در مناسب‌سازی این است که بهزیستی را از یک ارگان پاسخگو به یک ارگان پرسشگر تبدیل کند.

پوریوسف در ادامه در ارتباط با اقدامات شهرداری با مناسب‌ سازی شهری اظهار کرد: امسال بهسازی حدود 450 هزار مترمربع پیاده‌رو در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در همین راستا ادامه داد: در سال 91 جشن مناسب‌سازی شدن کامل تمام ادارات بهزیستی را در سطح استان خواهیم گرفت.

پوریوسف در ادامه در ارتباط با شرایط پذیرش افراد در بهزیستی، اظهار کرد: طبق قانون هر فردی که بر اساس تعریف خاصی که معلولیت در قانون دارد، معلول باشد، پس از طی مراحلی و اثبات معلولیت آنها در کمیسیون‌های پزشکی مربوطه می‌تواند وارد سیستم بهزیستی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سطح ارائه خدمات در معلولان مختلف متفاوت است، ادامه داد: این سیاست در راستای حفظ عدالت انجام می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در 3 ماهه اول سال 91 افزایش پنج درصدی در مددجویان داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما در این سازمان به مددجویان 2هزار و 500 نوع خدمت ارائه می‌کنیم که مستمری یکی از آنها است.

پوریوسف با اشاره به اینکه خدمات بسیار متنوع است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در راستای توانبخشی بیش از 80 هزار نفر در پوشش خدمات بهزیستی هستند و مستمری نیز دریافت می‌کنند، افراد بازتوان نیز از سایر خدمات مربوطه بهره می‌برند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی فرآیند بسیار وسیعی است، افزود: یکی از اهداف توانبخشی توانمندسازی است که سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 109 مرکز توانبخشی غیردولتی داریم، تاکید کرد: از طریق یارانه‌ها افرادی را که موقعیت مالی برای برنامه‌های توانمندی را ندارند حمایت می‌کنیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال 90 در حدود 7 میلیارد تومان یارانه به معلولان نیازمند بری دریافت خدمات مراکز غیردولتی پرداخت شد.

یوسف‌پور ادامه داد: در واقع در نظر داریم در سال جاری توانمندسازی را در راستای شعار که همان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول