اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

احداث 42 واحد مسکونی معلولان در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: 42 واحد مسکونی محرومان شهری بهزیستی در درمیان در حال احداث است و تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شود.

احداث 42 واحد مسکونی معلولان در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با کارکنان بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: عملیات احداث 24 واحد مسکونی در مرکز شهرستان سال گذشته آغاز شد که پیشرفت فیزیکی 65 درصدی دارد؛ همچنین در سال جاری احداث 18 واحد مسکن معلولان در شهرهای اسدیه و قهستان آغاز می‌‌شود.

وی از ایجاد 86 فرصت شغلی از سوی اداره بهزیستی شهرستان برای مددجویان این نهاد در سال گذشته خبر داد و افزود: در همین زمینه 2 میلیارد و 381 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

فرماندار درمیان اضافه کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه‌های حمایتی علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی بلاعوض نیازمند آموزش، مشاوره، هدایت و نظارت تا خودکفایی کامل اقتصادی مددجو است.

براتی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی و قرار گرفتن در نوار مرزی این شهرستان تصریح کرد: بهزیستی نقش برجسته‌ای در پیشگیری از آسیب‌ها، معضلات اجتماعی و توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

وی تحکیم مبانی سلامت اعم از سلامت روانی و جسمی، پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه معلولیت و اعتیاد،‌ ارتقای مهارت‌های زندگی اجتماعی و تربیت فرزندان در جامعه هدف را از مهم‌ترین رویکردها و محورهای فعالیتی این نهاد در شهرستان درمیان برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان درمیان نیز گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 76 نفر اعم از معلولان،‌ زنان سرپرست خانوار و سایر مددجویان از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

علی محمودی افزود: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و به منظور افزایش مشارکت‌های غیر‌دولتی و همچنین بهره‌گیری از توانمندی تشکل‌های مردمی تاکنون 70 درصد فعالیت‌های بهزیستی درمیان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان درمیان 17 مرکز غیر‌دولتی با حمایت بهزیستی و کسب مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند که در بخش‌های مختلف از توانمندی آنها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول