اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آمل خبر داد

ارائه یک میلیارد تومان خدمات مالی به معلولان آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خدمات مالی به معلولان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیر ‌پوشش این اداره ارائه شده است.

ارائه یک میلیارد تومان خدمات مالی به معلولان آمل

علی‌اکبر نفیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خدمات مالی به معلولان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست ارائه شده، اظهار داشت: مساله اشتغال و توانمندسازی این قشر از مهم‌ترین مسایلی است که باید آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از 319 فرصت شغلی ایجاد شده در حوزه بهزیستی 117 شغل به مددجویان زیر ‌پوشش این اداره تعلق گرفته، افزود: در سال گذشته توانستیم 400 میلیون تومان تسهیلات به این قشر پرداخت کنیم.

نفیسی با اعلام اینکه سال گذشته برای 38 نفر از معلولان و مددجویان زیر‌پوشش عضو تعاونی‌های مسکن مهر سهم آورده تامین شده، عنوان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و 980 میلیون ریال کمک بلاعوض به صورت متوسط به هر خانوار 5 میلیون تومان کمک بلاعوض صورت گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: در سال گذشته برای 55 خانوار زیر ‌پوشش که دارای منزل مسکونی نیمه کاره بودند نیز 96 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی آمل با اشاره به اینکه 5 هزار و 300 پرونده در حوزه معلولان در بهزیستی آمل فعال است، تصریح کرد: این اداره یک‌هزار و 350 نفر از زنان و خانواده‌ها را زیر پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه 360 نفر از معلولان و کودکان بی‌سرپرست در مراکز روزانه و شبانه‌روزی خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت می‌کنند از پرداخت یارانه 400 میلیون تومان به این مراکز در سال گذشته خبر داد و متذکر شد: در حوزه پیشگیری نیز طرح شناسایی کودکان مستعد تنبلی چشم در این شهرستان اجرایی شده است.

این مسئول اذعان داشت: در راستای این اجرای این طرح، 8 هزار و 650 کودک معاینه شدند تا خطر ابتلا به نابینایی یا کم‌بینایی در سنین جوانی این قشر مرتفع شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول