اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی جهرم:

مشکل مسکن معلولان آورده اولیه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی جهرم گفت: 140 نفر از خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی جهرم در نوبت مسکن قرار دارند و نداشتن آورده اولیه از مشکلات مسکن معلولان است.

مشکل مسکن معلولان آورده اولیه است

حمید آزرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: هفته بهزیستی فرصتی برای تقدیر و تشکر از افرادی است که قلبشان برای کمک به محرومان می‌تپد.

وی با بیان اینکه همکاری تشکلات و نهادهای مختلف حمایتی با بهزیستی عامل موفقیت این ارگان بوده است، افزود: جایگاه ممتاز بهزیستی جهرم در استان فارس و کشور مدیون حمایت‌های بی‌دریغ و تلاش‌های پیگیرانه تشکل‌ها و حمایت‌های مسئولان است.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با بیان اینکه این نهاد به عنوان یک سازمان تاثیرگذار در کشور نقش اساسی دارد، تصریح کرد: در نگاه مردم شاید بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی برای افراد زیرپوشش خود فعالیت داشته باشد اما در واقع این ارگان به عنوان یک نهاد در حوزه پیشگیری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در حوزه پیشگیری گفت: برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد، همایش مهارت‌های زندگی، ارجاع 151 بیمار مبتلا به مواد مخدر و درمان 256 نفر از آنها در مراکز ترک اعتیاد و پیشگیری از معلولیت‌ها با غربالگری نوزادان و کودکان در مراکز سنجش شنوایی و بینایی از جمله فعالیت‌های اداره بهزیستی جهرم از سال گذشته تاکنون بوده است.

آزرمی از 38 هزار و 400 نفرساعت شرکت کننده در دوره‌های مختلف همیاران سلامت بهزیستی جهرم خبر داد و  اضافه کرد: در حوزه اجتماعی و حمایتی پرداخت مستمری 519 خانواده زیرپوشش بهزیستی در یک سال گذشته انجام شده و همچنین 18 نفر از بانوان نیز به خودکفایی رسیدند.

وی با بیان اینکه 53 نفر از بانوان زیرپوشش بهزیستی برای فراگیری حرفه‌های مختلف به مراکز حرفه‌آموزی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: 506 نفر از معلولان در جهرم به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و در سال گذشته 838 مورد بیمه تکمیلی و 180 نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه تامین اجتماعی شدند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با بیان خدمات این ارگان در راستای خانه‌دار شدن افراد زیرپوشش تصریح کرد: در بحث نهضت مسکن در سال گذشته 84 خانواده زیر مجموعه بهزیستی صاحبخانه شدند و کار ساخت منزل مسکونی برای چهار خانواده که بیش از چهار معلول دارند نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: 140 نفر از خانواده‌های زیرپوشش نیز در نوبت مسکن قرار دارند که نداشتن آورده اولیه از مشکلات آنها است.

آزرمی با بیان اینکه 181 نفر از معلولان از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کردند، گفت: راه‌اندازی مرکز و کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی موجب پیشرفت و ارتقای مددجویان این مجموعه است و مشکل نبود مکان و محل مناسب برای برگزاری این آموزش‌ها در بهزیستی جهرم دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به تکمیل پروژه مجتمع خدمات بهزیستی بخش سیمکان جهرم تصریح کرد: حجم بالای معلولان در بخش سیمکان می‌طلبد که در این بخش برای سهولت در امر خدمت‌رسانی به معلولان اقداماتی انجام شود؛ امیدواریم که با کمک و همیاری مسئولان این امر مهم و نیاز اصلی این منطقه برطرف شود.

رئیس اداره بهزیستی جهرم همچنین با اشاره به درخشش معلولان جهرمی در مسابقات آسیایی و پارالمپیک نیز گفت: با توجه به درخشش معلولان این شهرستان در سایر مسابقات داخلی و خارجی داشتن یک سالن ورزشی ویژه آن‌ها در جهرم ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول