اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

نگرش منفی جامعه نسبت به معلولان فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه در دیدار کارکنان بهزیستی این شهرستان گفت: یکی از ملزومات اساسی معلولان فرهنگ‌سازی در زمینه تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به این قشر است که تک‌تک افراد جامعه ملزم به تلاش در این راستا هستند.

نگرش منفی جامعه نسبت به معلولان فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه،حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی این شهرستان با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که به تامین رفاه و آسایش تمامی افراد جامعه توجه دارد، اظهار داشت: در پرتو خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی زمینه زندگی بهتر برای همگان فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمت در بهزیستی از برترین خدمات است، تصریح کرد: مجموعه سازمان بهزیستی عصای دست انسان‌هایی است که به یاری نیاز دارند.

احیا تاکید کرد: این یاری همیشه در قالب مادی و پولی خلاصه نمی‌شود بلکه در واقع معلولین جسمی می‌خواهند یار و یاوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دین مبین اسلام تمامی انسان‌ها کامل آفریده شده‌اند، گفت: نقص جسمانی دلیل بر ناتوانی نیست که معلولان این نکته را به خوبی به اثبات رسانیده‌اند.

امام جمعه قروه در ادامه با تاکید بر جلب مشارکت خیرین برای توسعه خدمات بهزیستی به اقشار آسیب‌پذیر، خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات اساسی معلولین فرهنگ‌سازی در زمینه تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به این قشر است که تک‌تک افراد جامعه ملزم به تلاش در این راستا هستند.

رئیس اداره بهزیستی قروه نیز در این نشست با اشاره به فعالیت چهار مرکز نگهداری معلولان در این شهرستان گفت: 2 هزار و 461 معلول از خفیف تا خیلی شدید در شهرستان قروه شناسایی شده و از این تعداد 968 نفر خانم و یک‌هزار و 493 نفر آقا هستند.

اسماعیل صادقی افزود: مردم نوع‌دوست شهرستان قروه سال گذشته 581 میلیون و 340 هزار ریال به صورت نقدی و دو میلیارد و 208 میلیون ریال هم به صورت غیرنقدی به بهزیستی این شهرستان کمک کردند.

وی تصریح کرد: کمک به نیازمندان ریشه در فرهنگ دینی دارد و در اشعار شاعران چون نگینی در آن درخشیده شده است.

صادقی گفت: ایرانیان احسان و نیکوکاری را جزو وظایف خود می‌دانند و با هدف ایجاد آرامش روح و روان، کاهش دغدغه نیازمندان و شادمانی برای این گونه افراد صورت می‌گیرد و برای این افراد نوع‌دوست لذتی را به ارمغان می‌آورد.

صادقی به انجمن دفاع از حقوق معلولین اشاره کرد و افزود: انجمن دفاع از حقوق معلولان شهرستان قروه از سال 1379 فعالیت خود را با عضویت 380 معلول آغاز کرده است.

رئیس اداره بهزیستی قروه به تعداد مددجویان این شهرستان اشاره کرد و گفت: هزار و 79 مددجو زیرپوشش این انجمن هستند که ماهیانه حقوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی در مورد وضعیت اشتغال معلولین شهرستان نیز گفت: تاکنون برای 55 نفر از معلولین از طریق کسب و کار خرد و مشاغل خانگی اشتغال ایجاد شده است.

وی در پایان به مشکلات معلولین اشاره کرد و اشتغال، عدم رعایت قانون سه درصدی در استخدامی‌های کشور برای معلولین و عدم دسترسی راحت معلولین به اماکن عمومی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مناسب در سطح شهر از جمله مهم‌ترین مشکلات معلولین برشمرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول