اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

بیداری اسلامی بارقه‌ای از مفهوم انتظار است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی منطقه و سلحشوری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس همه بارقه‌هایی از مفهوم انتظار هستند.

بیداری اسلامی بارقه‌ای از مفهوم انتظار است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ایام ولادت امام عصر و دهه مهدویت اظهار داشت: نیمه شعبان پاسخی به فطرت مهدویت و آرمان‌خواهی است که خداوند در وجود بشر به ودیعه نهاده است.

وی ادامه داد: انتظار به معنی ساختن نفس و در سایه احکام الهی و عقاید ناب و صحیح دینی حرکت کردن است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این انتظار با عاشورا پیوند ناگسستنی دارد چرا که عاشورا جلوه‌گاه حق‌طلبی مردمان بود و صحنه‌هایی که در این تابلو زیبای الهی جلوه‌گر شد، در واقع صحنه‌هایی است که با وضعیت روزگار آخرین بشر هماهنگی دارد.

وی گفت: انتظار به معنی آمادگی برای در رکاب منجی بشریت قرار گرفتن است که این آمادگی با آمادگی یاران سیدالشهدا(ع) در رکاب او تناسب دارد.

رضوی‌مهر ابراز داشت: اینکه در نیمه شعبان در هر گوشه و کناری غافله‌ای از بشریت انتظار خود را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد و هر کسی حتی در اندازه نصب داربستی بر سر در خانه‌اش تلاش می‌کند این شادی را نمایان کند، نشان‌دهنده این است که این منجی‌خواهی در فطرت هر انسانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مفهوم انتظار در واقع حیات است، عنوان کرد: انسانی که مفهوم انتظار را نمی‌شناسد در واقع حیات را به فراموشی سپرده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: انتظار به تمام مفاهیم ارزشی ما حیات و جاودانگی می‌بخشد و احکام و شرایع در سایه این اصل بزرگ، معنی خود را می‌یابند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما، بیداری اسلامی مردم منطقه، سلحشوری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌ها در عرصه علم و عمل، همه بارقه‌هایی از مفهوم انتظار هستند.

رضوی‌مهر افزود: بغض بشریت امروز آماده است تا فریاد شود و این فریاد به زودی با ظهور منجی بساط ظلم و ستم بدکاران را فرو خواهد برد.

وی گفت: اقتباس ما از ادعیه و متون اسلامی این است که شیعه حقیقی کسی است که صبح و شام مفهوم انتظار را در وجود خود و دیگران زنده کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مفهوم انتظار در تمام فرقه‌های اسلامی مطرح شده اما تنها فرقه تشیع است که جاودانگی، بالندگی و زندگی او به تمام معنا با انتظار گره خورده است.

وی خاطر نشان کرد: این خون در جریان حرکت‌های جهادی و بیداری اسلامی با مفهوم انتظار به جوش آمده است.

رضوی‌مهر گفت: لازمه آمادگی داشتن برای ظهور، بصیرت و معرفت است و ملتی که بصیرت نداشته باشد، هیچ‌گاه مفهوم واقعی انتظار را درک نخواهد کرد.

وی افزود: نخستین گام برای رسیدن به عصر ظهور بصیرت است و پس از آن انسان منتظر باید آمادگی معنوی و مادی برای حضور در رکاب امام زمان(عج) را برای خود ایجاد کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: منتظر باید از هر طریقی که می‌تواند جبهه حق را تقویت کرده و رابطه خود را با عالمان دینی و کسانی که دغدغه زنده نگه داشتن دین خدا را دارند، تقویت کند.

وی اذعان داشت: ارتباط با مقام زعامت امام زمان(عج) یکی از ویژگی‌هایی است که فرد منتظر باید آن را در خود تقویت کند چرا که این مقام طبق روایات مأمنی برای اهل ایمان و دوستداران اهل‌بیت(ع) در عصر غیبت است.

رضوی‌مهر یادآور شد: در زمان غیبت صغری نواب خاص با امام زمان(عج) در ارتباط بودند و معارف اهل‌بیت را از این طریق به مردم انتقال می‌دادند.

وی ادامه داد: این وظیفه در دوران غیبت کبری طبق توقیع امام زمان(عج) به نواب عام او که عالمان وارسته و مجتهدان صالح هستند، سپرده شده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شیعه باید تلاش کند با کمک گرفتن از نائب امام زمان(عج) در حیات خود اهداف والای اسلام و مکتب تشیع را شناخته و در مسیری قدم بردارد که مورد رضایت امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول