اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

دلارهای نفتی آل سعود مانع بیداری اسلامی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: حرکت بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی آغاز شد و اکنون ادامه آن را در سایر ملت‌ها شاهد هستیم و دلارهای نفتی آل سعود نیز مانع از بیداری اسلامی نمی‌شود.

دلارهای نفتی آل سعود مانع بیداری اسلامی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت الاسلام محمد تقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام (ره) اصفهان برگزار شد، با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر در اصفهان و برداشت‌های غیرعادلانه آب، اظهار کرد: باید نظارت بر توزیع عادلانه آب بیشتر باشد و در این زمینه باید در بخش صنعت، کارخانجات، کشاورزی و شرب صرفه جویی داشته باشیم، چرا که در حال حاضر به دلیل کم آبی در برخی مناطق شهر اصفهان آب شرب با تانکر انجام می‌شود، مشکل کم آبی مسئله ای است که در حال حاضر اصفهان از آن رنج می‌برد و باید نظارت بر توزیع عادلانه آب از سرچشمه تا انتها دقیق و مستمر انجام شود.

خطیب جمعه اصفهان 23 تیرماه سالروز حماسه بزرگ مردم ایران علیه اخلالگران و فتنه‌گران در سال 78 را گرامیداشت و گفت: مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی به ندای رهبر عزیز انقلاب اسلامی لبیک گفته و با حضور بی‌سابقه خود در این حماسه، شورش و فتنه آشوبگران را خنثی کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، به اهمیت و نقش شورای نگهبان در پاسداری از حریم اسلام و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان علاوه بر نظارت بر حسن اجرای انتخابات و تایید نهایی آن، به‌عنوان ناظر و تایی دگر قوانین مجلس شورای به منظور مطابقت آن با اسلام و قانون انجام وظیفه می‌کند.

رهبر در بخش دیگری از سخنان خود موج بیداری اسلامی در جهان اسلام را حرکت مبارکی دانست که قیام ملت‌های مسلمان را به دنبال دارد و افزود: حرکت بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی آغاز شد و اکنون ادامه آن را در سایر ملت‌ها مثل بحرین و عربستان و.. شاهد هستیم و متأسفانه با دلارهای نفتی جنایت‌های زیادی علیه مسلمانان و شخصیت‌های دینی و انقلابی عربستان مثل روحانی بزرگ شیخ ممر انجام می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به برگزاری همایش بیداری اسلامی با حضور شخصیت‌ها و نخبگان 83 کشور جهان در تهران اشاره کرد و گفت: در حاشیه این همایش، زنان شرکت کننده در همایش، دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که ایشان تاکید کردند بانوان نخبه جهان نقش مهمی برای حرکت بیداری اسلامی و احیای هویت زن بر عهده دارند.

وی همچنین با اشاره به وظایف 26 دستگاه دولتی برای حفظ حجاب با حمایت از اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با بی حجابی، تصریح کرد: تاکنون به جزء نیروی انتظامی سایر دستگاه‌ها آن گونه که باید و شاید اقدام خاصی را به انجام نداده‌اند، در حالی که احیای ارزش‌های اسلامی امر به معروف و نهی از منکر تلاش گسترده تری را طلب می‌کند.

امام جمعه اصفهان همچنین در خصوص انرژی هسته‌ای نیز گفت: ما به هیچ وجه از استفاده انرژی هسته‌ای در جهت برطرف کردن نیازهای کشور کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول