اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون استان زنجان:

گسترش بازار و تنوع محصول از اهداف صادراتی زنجان است

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون استان زنجان گفت: گسترش بازارهای صادراتی و ایجاد تنوع در محصول از راه‌های رسیدن به اهداف صادراتی استان است.

گسترش بازار و تنوع محصول از اهداف صادراتی زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن جاویدان ظهر امروز در دیدار سفیر اوگاندا با مسئولان استان زنجان، اظهار کرد: به منظور توسعه بخش بازرگانی و تجارت خارجی تنوع بازار و محصول دو اصل اساسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف صادراتی یک میلیارد دلار باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، افزود: گسترش بازارهای صادراتی و ایجاد تنوع در محصول از راه‌های رسیدن به اهداف صادراتی استان محسوب می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به صادرات 70 درصد محصولات به کشوری خاص افزود: 70 درصد محصولات نیز محدود به کالای خاصی است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تنوع در محصول و گسترش بازار باید به دنبال بازارهای جدیدی بود که اوگاندا می‌تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

جاویدان با اشاره به حضور زنجانی‌ها در کشور اوگاندا خاطرنشان کرد: زمینه همکاری بین زنجان و اوگاندا از این طریق امکان پذیر شده و ضروری است اقدامات لازم برای گسترش همکاری‌ها انجام شود.

وی موقعیت جغرافیایی خاص، بازار مناسب و قابل دسترس به کشورهای منطقه را از مزایای کشور اوگاندا عنوان کرد و افزود: روابط مناسب سیاسی از دیگر مزیت‌های این کشور محسوب می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه طی سه سال اخیر پیگیری‌های لازم برای اجرای پروژه‌های مختلف در این کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری اوگاندا در ایران کلنگ‌زنی شده است.

وی کشتار‌گاه صنعتی را از دیگر پروژه‌های استان زنجان در کشور اوگاندا اعلام کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای بهره‌برداری از این پروژه آماده شده است.

جاویدان با اشاره به واگذاری 4 هزار هکتار از اراضی اوگاندا به کشور ایران در دولت‌های گذشته یادآور شد: درحال حاضر زنجان نیز آمادگی لازم را برای اجرای پروژه‌های کشاورزی در این زمین دارد.

وی توسعه گردشگری را از برنامه‌های زنجان و اوگاندا دانست و گفت: در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

جاویدان فرآوری شیر را از دیگر موضوعات مورد علاقه زنجان و اوگاندا اعلام کرد و گفت: صادرات شیر و فرآوری آن در کشور اوگاندا از پروژه‌های در دست بررسی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول