اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا کلید می‌خورد

صادرات گسترده صنایع زنجان به چین

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: همزمان با افتتاح سه واحد صنعتی، بزرگ‌ترین واحد تولید پرلیت کشور در استان زنجان افتتاح می‌شود.

صادرات گسترده صنایع زنجان به چین

محمد قربان‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مجتمع صنایع غذائی کندو از جمله واحدهایی است که روز 26 بهمن با حضور مسئولان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این واحد در نوع خود بی‌نظیر است که همه محصولات خود را به چین صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه نوع محصولات تولیدی مجتمع صنایع غذائی کندو آلایش خوراکی و غیر خوراکی دامی به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در این طرح 15 میلیارد ریال برآورد شده است.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت مجتمع صنایع غذائی کندو 9 هزار تن اعلام شده است، اضافه کرد: این واحد برای 50 نفر از متقاضیان اشتغال ایجاد کرده است.

وی به پیشرفت فیزیکی 100 درصدی مجتمع صنایع غذائی کندو اشاره کرد و افزود: همه اعضای حیواناتی از قبیل مرغ، گاو و گوسفند که غیر قابل خوردن برای مسلمانان است، به صورت کنسرو به خارج از کشور صادر می‌شود.

قربان‌لو با بیان اینکه در فاز 2 مجتمع صنایع غذائی کندو ماشین‌آلات مربوطه خریداری و نصب شده است، ادامه داد: در این مجتمع کنسرو کله پاچه و سیرابی تهیه شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: واحد صنایع غذائی کندو با جمع‌آوری اعضای غیر خوراکی حیوانات، آن را به غذای دامی تبدیل می‌کند و در اختیار دامداری‌ها و مرغداری‌ها قرار می‌دهد.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه کارخانه تولید پرلیت پخته شده نیز از دیگر طرح‌هایی است که 26 بهمن ماه افتتاح می‌شود، اضافه کرد: این کارخانه از نظر مساحت و دستگاه‌های مورد استفاده در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه پرلیت جزو مصالح ساختمانی به شمار می رود که کاربردهایی در صنعت ساختمان‌سازی، پتروشیمی و کشاورزی دارد، ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح 30 میلیارد ریال محاسبه شده است.

قربان‌لو ظرفیت کارخانه تولید پرلیت استان زنجان را 50 تن پرلیت خام و 10 تن پرلیت پخته اعلام کرد و گفت: این واحد در حال حاضر برای 25 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون صنعت پتروشیمی کشور به منظور تامین پرلیت مورد نیاز خود، آن را از کشورهایی چون ترکیه و یونان وارد می کرد، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر تامین پرلیت مورد نیاز داخل کشور شاهد صادرات این محصول نیز باشند.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سالانه 10 هزار تن پرلیت به کشورهای عربی صادر می‌شود، گفت: صدور این محصول به کشورهای خارجی 50 هزار دلار ارز‌ آوری دارد.

وی به افتتاح واحد تولیدی ستاک چوب ژاو در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این واحد با بهره‌گیری از ماشین‌آلات ایتالیایی به تولید محصولات چوبی با تکنولوژی مدرن و روز دنیا از جمله مبلمان اداری، منزل و کابینت می‌پردازد.

قربان‌لو با بیان اینکه برای نخستین بار در استان زنجان ماشین‌آلات مدرن در واحد ستاک چوب ژاو به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: این واحد قادر به پشتیبانی طرح‌های بزرگ خانه‌سازی مانند مسکن مهر است.

وی میزان سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی در واحد تولیدی ستاک چوب ژاو 15 میلیارد ریال است، ادامه داد: ظرفیت تولید این واحد شامل 2 هزار متر مربع کابینت و یک هزار متر مربع نیز سایر مصنوعات می‌شود.

سخنگوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: میزان اشتغالزائی واحد تولیدی ستاک چوب ژاو در استان زنجان 15 نفر است.

انتهای پیام/س10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول