اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

79 درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 79 درصد صادرات استان زنجان مربوط به صادرات مواد معدنی است.

79 درصد صادرات استان زنجان مواد معدنی است

علی ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: آموزش‌های لازم برای افراد مختلف از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در سال گذشته ارائه شده است.

وی از آموزش 51 هزار و 500 نفر ساعت در مرکز آموزشی بازرگانی زنجان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها به افراد واجد شرایط ارائه شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از برگزاری 50 میزگرد در خصوص صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان خبر داد و افزود: این میزگردها 333 مصوبه داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته همکاری‌های شمال‌غرب کشور تصریح کرد: تاکنون این کمیته سه جلسه برگزار کرده که رویکردهای مطلوبی برای توسعه داشته است.

ابراهیمی از برگزاری 29 نمایشگاه در سال گذشته خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها در بخش‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی اعزام هئیت‌های تجاری زنجان به کشورهای ارمنستان و عراق را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این اعزام‌ها به منظور بازدید، ملاقات و مذاکرات با این کشورها صورت گرفته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی‌های اهداف صادراتی استان در سال جاری ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک میلیارد دلار صادرات در سال جاری از استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه میزان صادرات کشور در سال جاری 50.5 میلیارد دلار است، افزود: در استان زنجان نیز بیش از اهداف تعیین شده با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم صادرات انجام می‌شود.

ابراهیمی عملکرد صادرات استان زنجان را در سال گذشته 630 میلیون دلار دانست و افزود: صادرات استان در بخش معدن 79 درصد، در بخش صنعت 18 درصد و در بخش کشاورزی سه درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات استان صدور مواد معدنی بوده است، افزود: با تغییر رویکرد، بهره‌برداری از واحدهای جدید تولیدی و صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا روند صادرات استان تغییر می‌کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: 52 درصد صادرات کشور در سال گذشته مربوط به صنایع پتروشیمی و میعانات است که استان زنجان از این امر بی‌نصیب بود.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول