اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از پیش‌بینی یک میلیارد دلاری صادرات استان زنجان در سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید صدری ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار کرد: تحقق صادرات یک میلیون دلاری در استان زنجان نیازمند همکاری همه بخش‌های مرتبط در این زمینه است.

وی با بیان اینکه دستگاه های ذی‌ربط باید مساعدت‌های ویژه‌ای را در راستای تحقق اهداف صادرات استان داشته باشند، افزود: اجرای کامل دستورالعمل بانک مرکزی مبنی برای اختصاص هشت درصد از منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات صادراتی برای تحقق صادرات استان ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تامین و خرید مواد اولیه مورد نیاز از ضروریات است، خاطرنشان کرد: پرداخت ارز به قیمت مرجع برای واردات در این زمینه ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از مصادیق تحقق شعار سال افزایش میزان صادرات غیرنفتی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ترسیم هدف‌گذاری‌های صادراتی استان زنجان است.

سعید عباسی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال باید اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: یکی از مصادیق تحقق این شعار افزایش میزان صادرات غیرنفتی است.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز در راستای توسعه صادرات تصریح کرد: برای افزایش میزان صادرات کشور که از تاکیدات مقام معظم رهبری است باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه اهمیت صادرات غیرنفتی بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در این زمینه در استان زنجان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به توسعه سه بخش صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و افزود: بیشترین میزان صادرات استان در زمینه مواد معدنی است که باید برای تقویت دو بخش دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.

عباسی با بیان اینکه باید یکی از اهداف اتاق تعاون و اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی توجه به افزایش میزان صادرات باشد، افزود: صادرات غیرنفتی موجب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری میزهای تخصصی توسعه استان بر ضرورت ارزیابی فعالیت‌های این میزها تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه ضروری است نقاط ضعف و قدرت این میزهای تخصصی شناسایی شود، یادآور شد: باید برای برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه دامنه صادرات به کشورهای هدف اقدام کرد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور به نحو مطلوبی در راستای توسعه صادرات استفاده شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول