اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

سهم صادرات زنجان به 9.1 درصد از صادرات کشور رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از صادرات کشور در سال گذشته 9.1 درصد بود که در طی سال‌های پیشین بی‌سابقه است.

سهم صادرات زنجان به 9.1 درصد از صادرات کشور رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، حمید صدری اظهار داشت:‌ میزان صادرات استان زنجان در سال 90 در مقایسه با سال قبل از آن از رشد بی‌سابقه 125 درصدی برخوردار بوده است.

وی میزان صادرات صورت گرفته در سال گذشته را  544 هزار و 626 تن اعلام کرد.

وی در مورد ارزش  صادرات صورت گرفته در سال 90  اظهار داشت: 630 میلیون و 224 هزار دلار ارزآوری در بخش تولید و تجارت استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صادرات 280 میلیون دلاری در سال 89 گفت: در ابتدای سال 90 هدفگذاری صورت گرفته برای صادرات استان 500 میلیون دلار بود که خوشبختانه در پایان سال شاهد تحقق رقمی بیش از میزان هدفگذاری شده بودیم که از نظر وزنی رشد 261 درصدی و از نظر ارزشی رشد 125 درصدی را نسبت به سال قبل در برداشته است.

وی مهم‌ترین اقلام صادراتی استان زنجان را شامل ترانسفورماتور، الیاف پلی پروپیلن، شمش روی، پودراکسید روی، اتصالات آلومینیومی کمپرسور، اکسید مولیبدن، روده و سالامبور و سیم و کابل دانست و افزود: مهم‌ترین مقاصد صادراتی استان از 27 کشور مقصد صادراتی کشورهای عراق، ترکیه‌، ایتالیا، آلمان، امارات و آذربایجان هستند.

صدری در ادامه در خصوص میزان ثبت سفارش صورت گرفته در سال گذشته اظهار داشت: آمار ثبت سفارش واردات کالا در سال گذشته معادل 352 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به جوایز صادراتی پرداختی در سال 90 خاطر نشان کرد:‌ حدود 14 میلیارد ریال جوایز صادراتی متعلق به سال 88 پرداخت شده است، و پرونده‌های متعلق به سال 89 نیز بررسی شده که به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/و۳۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول