اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

رشد 98 درصدی صادرات استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: میزان صادرات استان از 280 میلیون دلار در سال گذشته به 550 میلیون دلار با رشد 98 درصدی تا پایان سال می‌رسد.

رشد 98 درصدی صادرات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال جاری سال پرتلاش و پر کار و سال جهاد اقتصادی و سیاسی برای نظام بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان قبل از نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای پروژه‌های مختلف در استان داشت افزود: با نامگذاری این سال به نام جهاد اقتصادی فعالیت‌های استان چندین برابر شد.

استاندار زنجان با اشاره به تشکیل ستاد جهاد اقتصادی در اوایل سال جاری ادامه داد: ستاد تحول اداری نیز در راستای تاکیدات دولت در راستای مشخص کردن وضعیت دستگاه‌های اجرایی در استان تشکیل و به ساماندهی خودروها، اماکن، ساختمان‌های اداری و نیروی انسانی پرداخت.

وی با بیان اینکه 6 هزار قلم وسایل بلااستفاده و مازاد دستگاه‌های دولتی با تشکیل این ستاد تعیین تکلیف شد افزود: در ستاد عمران شهری نیز 240 پروژه با اعتبار 112 میلیارد تومان و ستاد عمران روستایی با 4 میلیارد تومان اعتبار در استان پیگیری شد.

رئوفی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های ستاد راهبردی فرهنگی تصریح کرد: 30 درصد اعتبارات این ستاد به استان‌ها در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی تخصیص یافته است.

وی از تحقق 118 درصدی تحقق اشتغال استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به عملکرد سال گذشته 145 درصد رشد داشته است.

استاندار زنجان توسعه صادرات استان را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت:‌ میزان صادرات استان از 280 میلیون دلار در سال گذشته به 550 میلیون دلاری با رشد 98 درصدی تا پایان سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه ستاد دولت الکترونیک در سال جاری 550 خدمت به مردم استان ارائه می‌کند افزود: جهش مطلوبی در این زمینه دیده می‌شود.

 

**سال جهاد اقتصادی سال جهاد سیاسی برای نظام بود

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود سال جاری را سال جهاد سیاسی عنوان کرد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی این امر را به خوبی ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم با شور و شعور در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند یادآور شد: رأی مردم رأیی ولایی، حزب الهی، دینی، ارزشی، و لبیک به خواسته مقام معظم رهبری بود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به مشارکت 72.5 درصدی مردم زنجان در انتخابات این میزان را در میانگین شهرستانی 82.5 درصد عنوان کرد.

 

**بازتاب سئوال از رئیس جمهوری منفی خواهد بود

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در راستای بازتاب سئوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور تصریح کرد: سئوال از رئیس جمهور از وظایف قانونی و حق مجلس است، اما باید در مورد نوع سئوالات و حق سئوال از کارشناسان پیگیری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه سئوال از رئیس جمهور بازتاب منفی خواهد داشت خاطر نشان کرد:‌ برای نخستین بار است که از دولتی پر کار که مورد تایید مقام معظم رهبری است، سئوال می‌شود.

 

**مشکل مسکن خبرنگاران در چارچوب اختیارات استان پیگیری می‌شود

وی در خصوص مسکن خبرنگاران نیز اضافه کرد: تعاونی‌های مسکن همواره مشکلات و مسائلی را برای افراد به وجود آورده‌اند که به این مشکل نیز در چارچوب اختیارات استان توجه می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه از فعالیت شهرداری‌های استان رضایت دارد افزود: برخی موارد جزئی و موردی وجود دارد که باید از سوی شهرداری‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

** تغییر فرماندار و بخشدار از سوی نمایندگان منتخب شایعه است

وی تغییر فرماندار و بخشدار را از سوی برخی طرفداران منتخبان مردم رد کرد و گفت: هیچ نماینده‌ای اجازه چنین کاری را ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه انتخاب مردم انتخابی دقیق و هوشمند است تصریح کرد: مردم به دور از هرگونه فضاسازی سیاسی در صحنه حاضر شده و افراد اصلح را انتخاب کردند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول