اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

تحقق 100 درصدی تعهدات صادراتی استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعهدات صادراتی استان زنجان در سال جاری بیش از 100 درصد تحقق یافته است.

تحقق 100 درصدی تعهدات صادراتی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید صدری بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه میزان تعهدات صادرات استان زنجان در سال جاری 500 میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: میزان صادرات کالا در استان زنجان طی 11 ماه سال جاری 491 میلیون دلار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران بیشتر شده است، خاطر نشان کرد: کشور با وجود این فشارها و تهدیدات از نظر اقتصادی از رشد قابل توجهی برخوردار است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل فشارهای کشورهای خارجی به ویژه آمریکا و اروپا و نوساناتی که در نرخ دلار رخ داد، فشار زیادی بر تولیدات و تجارت خارجی کشور وارد شده است، ادامه داد: با وجود تحریم اقتصادی و جلوگیری از ورود برخی از کالاها به کشور و مواجه شدن مردم با افزایش قیمت‌ها در بازار، این افزایش قیمت‌ها کنترل و مهار شد.

وی با اشاره به آغاز نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی مردم از روز 20 اسفند ماه سال جاری، اضافه کرد: 80 درصد از کالاهای مورد نیاز مردم در اسفند ماه و 20 درصد نیز در روزهای نخست فروردین ماه سال آینده توزیع می‌شود.

صدری با تاکید بر اینکه عرضه گوشت قرمز در نمایشگاه‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: درصدد توزیع گوشت قرمز با قیمت زیر 10 هزار تومان در فروشگاه‌های داخل شهر نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه مردم استان زنجان به 25 تن گوشت مرغ گرم نیاز دارند، یادآور شد: به همین میزان نیاز مردم، گوشت مرغ منجمد با قیمت 3 هزار و 100 تومان در بازار استان عرضه می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه روغن و شکر زیر قیمت بازار و عمده فروشان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: هدف آن‌ها از عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌ها حفظ آرامش بازار و کنترل قیمت‌ها از طریق مدیریت میزان کالای ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه 35 غرفه به منظور توزیع کالا و میوه در شهر زنجان دایر می‌شود، اظهار داشت: قیمت میوه‌های شب عید در حال حاضر اعلام نشده است و این قیمت از سوی مسئولان در تهران مشخص می‌شود.

صدری به بازرسی از 120 هزار واحد صنفی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این بازرسی‌ها 5 هزار پرونده تخلف کشف و به منظور رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان احکام مورد نظر را در زمینه پرونده‌های متخلفین صادر کرده است، اضافه کرد: جریمه‌های تعیین شده از واحدهای صنفی متخلف دریافت شده و تعدادی از واحدها نیز پلمپ شده‌ است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تخلف واحدهای صنفی 10 میلیارد ریال برآورد شده است، یادآور شد: دخالت مردم به عنوان بازرس عمومی نقش موثری در کشف این تخلفات و کنترل قیمت‌ها داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از 20 اسفند ماه به صورت شبانه‌روزی آغاز می‌شود، تصریح کرد: سامانه پیامگیر صوتی 124 نیز به منظور دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آن‌ها فعال است.

صدری همچنین در زمینه معدن نیز با اشاره به اینکه 65 معدن فعال در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به به‌روز شدن اقدامات و اطلاعات در زمینه معادن، هیچ مشکلی در این راستا در استان زنجان وجود ندارد و فعالیت معادن استان بسیار خوب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 واحد صنعتی فعال در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 150 واحد صنعتی آسیب‌پذیر در استان فعالیت می‌کند که با ارائه تسهیلات مناسب و تامین سوخت مورد نیاز آن‌ها، از این واحدها حمایت می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان زنجان از تکنولوژی روز و مدرن استفاده می‌کنند، افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالاهای مختلف به منظور رقابت در بازارهای داخلی و جهانی و حفظ بازارها باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول