اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

هدف‌گذاری صادرات 97.5 میلیارد ریالی صنایع دستی از زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از هدف‌گذاری صادرات 97.5 میلیارد ریالی از استان زنجان در سال جاری خبر داد.

هدف‌گذاری صادرات 97.5 میلیارد ریالی صنایع دستی از زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید حسنی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار کرد: اغلب صادراتی که در زمینه صادرات صنایع دستی از استان زنجان انجام می‌شود، به صورت چمدانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که موجب انتقال صنایع دستی از استان زنجان می‌شود، حمل صنایع دستی توسط مسافرانی است که به سایر کشورها سفر می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین انتقال صنایع دستی توسط زائران عتبات عالیات و اماکن مذهبی را نیز از دیگر راه‌های خروج صنایع دستی از استان اعلام کرد.

وی در ادامه با ارائه آماری از میزان صادرات صنایع دستی از استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته 19 میلیارد ریال صادرات چاقو از استان زنجان انجام شده است.

حسنی همچنین با اشاره به صادرات انواع مس به ارزش 13 میلیارد ریال از استان زنجان در سال گذشته اضافه کرد: میزان صادرات انواع زیرانداز و گلیم نیز از استان زنجان در سال گذشته 11 میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته میزان صادرات صنایع دستی از استان زنجان 75 میلیارد ریال بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه میزان صادرات صنایع دستی از استان زنجان در سال گذشته نسبت به سال 89 افزایش چشمگیری داشته است، اضافه کرد: برای امسال هدف‌گذاری صادرات صنایع دستی از استان زنجان به میزان 97.5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه صادرات از استان زنجان اشاره کرد و افزود: مطالعه و تحقیق در بازار، در نظر گرفتن سلایق کشورهای هدف، بررسی و شناخت راهکارهای نفوذ در بازارهای داخلی و خارجی از جمله مطالعاتی است که به منظور توسعه صادرات صنایع دستی از استان زنجان صورت گرفته است.

حسنی تشکیل کمیته حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی، ارتقای بسته‌بندی محصولات صنایع دستی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه صادرات صنایع دستی از استان زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول