اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

صادرات غیررسمی صنایع دستی از زنجان کنترل شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در صورت امکان کنترل، صادرات غیررسمی صنایع دستی از استان زنجان کنترل شود.

صادرات غیررسمی صنایع دستی از زنجان کنترل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: صادرات غیررسمی صنایع دستی اصولا به صورت چمدانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات چمدانی غیرقانونی نیست، اضافه کرد: صادرات چمدانی اغلب توسط مسافرانی که از استان خارج می‌شوند، صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: اغلب مسافرانی که از استان خارج می‌شوند، صنایع دستی را به عنوان سوغات به کشورها و سایر استان‌ها حمل می‌کنند.در صورتی که امکان کنترل ساماندهی صادرات غیررسمی وجود داشته باشد، باید این کار توسط مسئولان اجرایی در این زمینه انجام شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی در استان است، اضافه کرد: ساماندهی در زمینه صادرات صنایع دستی باید به صورت رسمی و هدفمند صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری و هماهنگی در زمینه ایجاد اتاق‌های تجاری در سایر کشورها اضافه کرد: افتتاح مرکز تجاری استان در ترابوزان نیز از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به توجه به نقاط ضعف و قوت موجود در بحث صادرات اضافه کرد: باید شاخص‌ها و عواملی که موجب این امر می‌شوند، مورد توجه مسئولان اجرایی و ذیربط در این زمینه قرار گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان آغاز صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان را خرداد ماه عنوان کرد.

احمدی یادآور شد: اگر میزان صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان کم است، به این علت است که هنوز برداشت محصول صورت نگرفته است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول