اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت

افزایش 154 درصدی صادرات در گمرک زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرک زنجان گفت: میزان صادرات گمرک زنجان در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 154 درصد افزایش یافته است.

افزایش 154 درصدی صادرات در گمرک زنجان

علیرضا صدیقی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مجموع میزان صادرات استان زنجان از طریق گمرک در فروردین ماه سال جاری 18 میلیون و 210 هزار و 318 دلار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه وزن خالص کالاهای صادر شده از گمرک زنجان در ماه گذشته 8 میلیون و 990 کیلوگرم اعلام شده است، خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالا از گمرک در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن خالص 180 درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک زنجان با بیان اینکه ارزش کالاهای وارد شده از گمرک زنجان در فروردین ماه سال جاری 15 میلیون و 956 هزار و 490 دلار محاسبه شده است، اضافه کرد: ارزش کالاها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین وزن خالص کالاهای وارد شده از گمرک زنجان را در ماه گذشته 4 میلیون و 662 هزار و 447 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: از نظر وزنی نیز واردات کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 285 درصد افزایش یافته است.

صدیقی‌راد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید از ورود کالاهایی که مشابه آنها در کشور تولید می‌شود، جلوگیری کرد، ادامه داد: این امر موجب رونق اشتغال در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک ایران یک برنامه حمایتی از واحدهای تولیدی را در سال جاری در نظر دارد، ادامه داد: واحدهای تولیدی می‌توانند مواد اولیه خود را به صورت نسیه از گمرک ترخیص کنند.

سرپرست گمرک زنجان یادآور شد: تسریع در ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی و کاهش زمان ترخیص کالاها یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های گمرک در سال جاری به شمار می‌رود که گامی در راستای تحقق شعار سال جاری محسوب می‌شود.

وی همچنین به گمرک نوین و الکترونیکی‌شدن گمرک اشاره کرد و افزود: با تحقق این موضوع همه گمرکات کشور به یکدیگر متصل شده و در امور مختلف گمرک‌ها سلیقه‌ای برخورد نمی‌شود.

صدیقی‌راد اظهار داشت: در حال حاضر فقط مجوزها به صورت الکترونیکی در گمرک استان زنجان و سایر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول