اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

100 درصد تولید و صادرات سرب کشور از زنجان صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت:‌ 100 درصد تولید و صادرات سرب کشور از زنجان صورت می‌گیرد.

100 درصد تولید و صادرات سرب کشور از زنجان صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه مشترک هئیت تجاری روسیه و زنجان، اظهار کرد: ایران و روسیه در طول تاریخ دارای مشترکات زیادی هستند که این امر موجب توجه به منافع مشترک شده است.

وی با بیان اینکه این منافع پس از پیروزی انقلاب اسلامی شفاف‌تر و روشن‌تر اعلام شده است، افزود: ایران و روسیه دارای منافع مشترکی همچون منافع سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و منطقه‌ای هستند.

استاندار زنجان با تقدیر از مواضع روشن و شفاف روسیه در قبال استکبار خاطرنشان کرد: در هر سه دوره حکومت گذشته روسیه، این مواضع به صورت شفاف ارائه شده است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها برای تعامل بیشتر بین زنجان و روسیه تاکید کرد و افزود: باید از این بستر برای اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان به عنوان دروازه ورود به غرب کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: استان زنجان محل ورود و خروج 10 استان کشور به داخل و غرب کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دروازه اصلی ترانزیت به اروپا محسوب می‌شود، افزود: استان زنجان با مرزهای آستارا، بازرگان، جلفا و بیله‌ سوار و مرزهای آسیای میانه ارتباط دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان از نظر سرمایه‌گذاری به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص فرصت مطلوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، یادآور شد: استان زنجان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و سایر خدمات فرصت‌های مطلوبی دارد.

وی با اشاره به وجود بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در زنجان یادآور شد: در حال حاضر از 80 واحد فعال سرب و روی کشور، 50 واحد در استان زنجان فعال است.

رئوفی‌نژاد از فعالیت 46 واحد در شهرک روی زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 درصد تولید و صادرات روی و 100 درصد تولید و صادرات سرب از زنجان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قرارگرفتن بزرگترین کارخانه سرب و روی ایران در زنجان افزود: پروژه 100 هزار تنی سرب و روی زنجان نیز آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول