اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

امر به معروف و نهی از منکر را برای برقراری احکام اسلامی اجرا کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: اگر بخواهیم در جامعه دین خدا را برقرار و احکام اسلامی را اجرا کنیم، باید امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر را برای برقراری احکام اسلامی اجرا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی ملکی در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قصرشیرین بیان داشت: استحکام و پایداری دین خدا در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ملکی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در جامعه دین خدا را برقرار و احکام اسلامی را اجرا کنیم، باید امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات از امیرمومنان حضرت علی(ع)، اگر کسی با دست و زبان و دل خود در برابر گناه و انحرافات در جامعه اعتراض نکند مرده‌ای متحرک است.

ملکی تاکید کرد: اگر این حدود الهی رعایت شود، جامعه از گزند انحرافات اجتماعی در امان خواهد بود و اگر مسلمین از این واجب الهی غفلت کنند دچار عذاب خواهند شد.

امام جمعه قصرشیرین اظهار کرد: از زمان اجرای تشکیل ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، کارهای خوبی انجام شده است.

فرماندار قصرشیرین نیز در این مراسم گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی در غرب کشور است، لذا می‌طلبد با توجه به داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با کشور عراق، مسائل دینی و فرهنگی با دقت و حساسیت خاصی دنبال شود.

حسین پروین افزود: یکی از برنامه‌های دشمن در طول چند سال گذشته، کم رنگ کردن مسائل فرهنگی در جامعه است و ایجاد شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای علیه نظام از این برنامه‌هاست.

پروین تصریح کرد: مهم‌ترین خواسته مقام معظم رهبری، احیا فرهنگ تذکر لسانی در جامعه است که باید با برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی این فرهنگ را نهادینه کنیم.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی قصرشیرین به‌واسطه موقعیت استراتژیک خود توانسته است یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری که افزایش صادرات غیر نفتی است را تحقق بخشد که در این خصوص نسبت به میانگین سال قبل از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.

تشکیل شورای امر به معروف ادارات در شهرستان، برگزاری نشست‌های فرهنگی با موضوع امر به معروف در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و جراید محلی در فرهنگ‌سازی این واجب الهی، تهیه و توزیع بروشور، نصب بنر در سطح شهرستان و همچنین پایانه‌های مرزی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در سطح روستاها از مواردی بود که فرماندار قصرشیرین بر آنها تاکید کرد. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول