اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارآفرینان برتر کردستان

هفتمین جشنواره امتنان در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره امتنان ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و کارآفرینان برتر کردستان در سنندج برگزار شد.

هفتمین جشنواره امتنان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس خانه صنعت و معدن استان کردستان ظهر امروز در این همایش از فعالیت 14 انجمن همگن در این استان خبر داد و افزود:‌ این انجمن‌ها به همراه دو کانون کارفرمایی نیز با تلاش و همکاری اداره‌کل کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این استان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

عبدالله کاردانی تشکیل این نهادهای مردمی را مهم‌ترین گام برای توسعه حوزه کارآفرینی در استان عنوان کرد و گفت: تشکیل این انجمن‌ها و کانون‌ها موجب افزایش اعتماد به نفس کارآفرینان و تقویت تعامل و مشارکت مردم در مسیر رسیدن به اهداف می‌شود.

کاردانی تصریح کرد: با ارزش و بها دادن به نظرات این انجمن‌ها و فعالان عرصه صنعت و معدن به ویژه کارآفرینان، در سیاست‌گذاری‌ها می‌توان به نتایج بهتری رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان اجرایی با دید توسعه همگانی، همدلی و همکاری به مسائل بنگرند و مصالح ملی را نیز در نظر بگیرند می‌توان به پیشرفت در این بخش‌ها امیدوار بود.

کاردانی با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی در رشد و توسعه مکمل همدیگر هستند، تصریح کرد: دولت باید زمینه لازم را برای بخش خصوصی و فعالیت آن آماده و بخش خصوصی نیز با استفاده از امکانات و تسهیلات دولت به عنوان مکمل این بخش در راستای رشد و توسعه استان تلاش کند.

وی تشکیل بنیاد توسعه کارآفرینی را از دیگر اقدامات ارزشمند اداره‌کل تعاون در این استان عنوان کرد و افزود: همکاری و تعامل این اداره‌کل با بنیاد کارآفرینی در حوزه‌های مختلف زمینه توسعه حوزه کارآفرینی را در استان شتاب بخشیده است.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان ادغام دو اداره‌کل تعاون و کار را ظرفیت مناسبی برای دستیابی به اهداف پیش‌رو دانست و تصریح کرد: ادغام و یکی شدن این دو اداره‌کل زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بخش فعالان صنعت و معدن را فراهم کرده است.

کاردانی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه بخش کارآفرینی در هر جامعه‌ای افزود: وجود کارآفرینان در هر جامعه‌ای می‌تواند نیروی محرکه و موتور اقتصادی آن جامعه را به حرکت درآورد.

وی تصریح کرد: وجود کارآفرینان با ایده‌های نو و بکر تنها زمانی می‌تواند جامعه را به سمت پویایی و تعالی سوق دهد که زمینه لازم برای ارائه و عملیاتی کردن ایده‌های کارآفرینی ایجاد شود.

کاردانی خواستار حمایت مسئولان از کارآفرینان شد و افزود: اگر بخواهیم در راستای توسعه بخش تولید و صنعت استان با توجه به کم‌برخورداری که نسبت به استان‌های دیگر دارد قدم‌های اساسی برداریم باید به صورت ویژه از کارآفرینان حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کمبودها و ضعف‌های استان را جبران و خود را در بحث تولید، صنعت و دیگر حوزه‌ها به میانگین کشوری برسانیم باید به صورت ویژه و با تعامل بیشتری گام برداریم.

گفتنی است، شرکت تولیدی پنجره آریا سنندج، شرکت سیمان کردستان بیجار، شرکت کابل کنترل سپهر بیجار، کارخانه کاشی کسری دهگلان، شرکت بستنی عسل سنندج، شرکت زراعی دامی آزادی قروه، شرکت عرفان برق غرب دیواندره و آموزشگاه کارآفرینی غزال بانه به عنوان واحدهای کارآفرینی برتر در این همایش تجلیل شدند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول