اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته داوران کانون عکس اصفهان:

عکاسان اصفهانی در یکصد و پنجاهمین جشنواره ادینبورگ پذیرش شدند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته داوران کانون عکس اصفهان گفت: عکاسان اصفهانی در یکصد و پنجاهمین جشنواره بین‌المللی ادینبورگ اسکاتلند پذیرش شدند.

عکاسان اصفهانی در یکصد و پنجاهمین جشنواره ادینبورگ پذیرش شدند

اصغر صامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: حدود 150 سال است که جشنواره عکس ادینبورگ در اسکاتلند به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره عکس دنیا و از معتبرترین و پر بازدیدترین نمایشگاه‌های این فستیوال است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه، عکس‌های خود را پس از برگزاری یک مسابقه سالیانه انتخاب می‌کند، تصریح کرد: هر ساله حدود سه هزار عکاس از سرتاسر جهان چیزی حدود بیش از 20 هزار عکس را به دبیرخانه این مسابقه ارسال می‌کنند.

عکاس اصفهانی ادامه داد: هر ساله 200 عکس توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود تا یکی از سخت‌ترین و چالشی‌ترین مسابقات عکس سال باشد و پذیرش آن از بزرگ‌ترین امتیازات برای عکاسان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز عکسی با عنوان "گندم برای نان" انتخاب شده بود، تاکید کرد: برای یکصد و پنجاهمین دوره از این مسابقات نیز چهار اثر از ایران که در واقع دو درصد پذیرش جهانی است، از کانون عکس استان اصفهان انتخاب شده‌اند.

صامتی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره 18 نفر از عکاسان کانون عکس اصفهان با 140 عکس در این جشنواره شرکت کرده بودند، اضافه کرد: از میان این تعداد چهار عکس از سه نفر از فعالان کانون عکس اصفهان پذیرش شدند.

وی افزود: یک اثر به نام «لباس من» از اصغر صامتی و احمد ریحان با دو اثر به نام‌های «می‌شناسی مرا؟» و «خواننده» و همچنین سمانه نفیسی با یک اثر به نام «سوگ» جزو منتخبین از کشور ایران بوده‌اند.

به گزارش فارس از اصفهان جشنواره بین‌المللی ادینبورگ اسکاتلند زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی (FIAP) و انجمن عکاسان سلطنتی بریتانیا (RPS) است و عکس‌هایی را که از سرتاسر جهان دریافت و تنها 200 عکس برتر را که قرار است بر روی دیوارهای Edinburgh International Photographic Center  از تاریخ 5 آگوست تا 2 سپتامبر بروند را پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول